AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.032

Köphjälp e60. Vilken av bilarna ska jag köpa

ka
1
kaycee
528i-97
Tjena!

Jag är ny på Autopower och det här blir mitt första inlägg=)

Jag kör just nu en e39 528i, och är supernöjd med den, men jag har alltid velat ha en e60 och nu är det dags för en lite nyare Bmw.

Jag står och velar mellan två olika objekt som jag hittat på blocket, men jag vet ej vilken som är den bättre och ifall det inte är lite överpris på dem?

Dem två jag kikat på är Länk
och
Länk

Vilken tror ni är värd pengarna mest? jag har runt 150 och spendera, men med ett krav och det är att det måste vara hos en handlarna.

Tips mottages gärna.

br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
den svarta mer hk bättre färg
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
kaycee:

Provsitt båda bilarna, jag skulle med stor sannolikhet tagit en bil med komfortstolar - men din rygg kanske funkar med det mesta?

Den svarta 530i verkar iof också ha komfortstolar? Den verkar vara mer välutrustad och ha (mycket) trevligare inredning...

Kanske en provkörning av en modern diesel också innan du bestämmer dig?: Länk

Mvh
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Den svarta va snyggast tycker jag. Komfortstolarna i den silvriga går bara inte att beskriva i ord hur jävla underbara dem e. Jag har själv precis köpt en E61 med sådana stolar i...herrejävlar jag hade kunnat köra jorden runt utan problem.
Testa båda, det är ändå två olika karaktärestiker i motorerna

"Riktiga män kör diesel"
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Mitt personliga tycke, mellan dom två är den med automatlådan SÅKLART, men det e min smak, du kan ju även växla man med automaten, samt det är mer komfort om man inte vill veva i växelspaken i city, och stadstrafik.

Ps: men som rob_t_j72 säger, så skulle om jag varit du kollat/prova en diesel, kan lova att du inte kommer bli besviken, drar markant mindre bränsle, och går minst lika bra som bensinare om inte bättre!!... men självklart beror det på hur mycket du kör, men som sagt stressa inte, och pröva gärna en diesel innan du köper bensinare...

Var oxå skeptisk i början på diesel, men dessa nya dieslar är fantastiska, provkörde grannens bmw diesel, efter det så har jag blivit förtjust i dom, dels för förbrukningen, och råstyrkan i dom... vi snackar diesel hästar...alltså... tycker bara att dom e lite höga i skatt, om man nu bortser från dom ALLRA nyaste dieslarna,(där e det som bensin skatt) men hur man än vänder och vrider så dricker dom ju betydligt mindre än bensin,

Lycka till.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Komfortstolarna är himmelska; men manuell växellåda... Hmm... Hade också gått på den svarta.

----
BMW CS #6212
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Den svarta om skicket är samma på båda.

Motor, automatlåda, navigator och head up display gör den mycket roligare.
Det står sportstolar men även den ser ut att ha komfortstolarna.

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.