|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det kallt där jag är, har bilat ca 50mil i 23-27 minusgrader idag. Det ska bli ca 30-35 framöver säger SMHI lokalt. Är det läge att sätta kartong eller liknande vid njurarna, så den iskalla luften inte kyler ner för mycket och att jag får upp ordentlig värme i motor , kupè o.s.v. Det fungerar fortfarande, men får se imorgon om bilen startar..har ej motorvärmare. Tips emottages gärna! Beemoholist javisst! | |
| Hej du minn gammla bil ,har du bara friskt batteri så fungerar det säkert,rek ett agm batteri för bästa effekt,kartong bitar framför kylaren ska du inte behöva om du har en riktigt fungerande thermostat. | |
| K-skydd i tanken, eller full tank är något att rek,..en kompis hade 15liter i sin bil och den hade frusit så fick puttas in i garage och värmas upp och i me kskydd och tanka upp sen funka det även vid 25minus:) Väldans massa problem kylan ställer till med hos folk nu tyvärr.. | |
| Varmgarage är aldrig fel... Börja leta!/ Säkra kort. | |
|
Ok, jag har inte startat bilen idag, får se om det behövs. Tankade fullt igår med 98oktan. WAN: Batteriet ska vara friskt, mätte i höstas då gav det 12,6volt..så jag tror det ska vara bra. Aha, då vet jag att man kanske ska hälla i lite K-sprit också...vid behov. Jag har sprayat 5-56 på rutorna och låtit det rinna ner i dörrmekanismen då jag har haft problem med frusen dörrmekanism, gick ej att stänga passagerardörren. Verkar ha hjälpt! :) Tack för tipsen! Beemoholist javisst! |
|
|
Angående K-sprit, kan man inte tanka lite etanol istället? Beemoholist javisst! |
|
|
Tommyv6: Självklart tankar du 3-4 liter E85 istället, men frågan är om det behövs - 95 oktan har ju redan 5% etanol. Sätt kartong på ca. 60-70% av kylar-arean, men inte helt över den del som fläkten blåser/suger igenom. Mvh /Robban |
|
| För att få bort fukt/vatten i bränsle så är denna oslagbar: Länk | |
| Thanx Rob_tj_72: bilen har startat varje dag, nu är det bara -12..rena tshirt vädret jämfört=D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.