|
|
|
|---|---|
|
Bytte min bromsservo med gott resultat i helgen, dock fick jag problem med mitt bromsljus - det lyser konstant. Jag har konstaterat att troligtvis är pedalen som hamnat i lite mer "nedtryckt läge" än den var innan bytet. Men hur är det möjligt? I normalt läge är det nu precis så kontakten ligger an pedalen, dvs givaren är i princip alltid i sitt ytterläge. När jag med fingrarna petar in "staven" i givaren är det först vid nästan bottenläge som bromsljuset slocknar. Mao har pedalen helt plötsligt hamnat 5-10mm djupare ner. Bromsarna verkar funka bra och jag har luftat ordentligt. Servon jag satt dit är identisk, både till utseende och artikelnummer, som den gamla. Någon som vart med om detta? Av vad jag kan se så finns inget sätt att justera vare sig pedalen eller givaren för att hitta rätt läge? | |
|
Hejsan Jag drabbades av liknande vid bromscylinderbyte för några veckor sen, men jag vet varför! Inne "i" bromsservot går det en stång/pinne(som sitter löst) längst fram sitter det en metallfärgad spets som är rundad och trycker på bromscylindern. Råkade tappa ned denna metallfärgade del i servot, den var ej magnetisk, så vi hittade en liknande, också från en Lucas. Antagligen var den lite för kort, så därför tar pedalen längre ner. Kanske din "spets" råkade falla ner? Ifall den fastna mot bromscylindern så är det fullt möjligt. Justera till plåtfästet som bromsljuskontakten sitter på så löser sig bromsljuset. /Rikard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.