AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.115

dubbel Taklucka/sollycka har fastnat på bmw 530i touring e34 -94 HJÄLP!

to
3
tobbe_nodal
530i Touring -94
Har precis köpt en bmw och skulle då prova takluckan! Detta resulterade i att den främre luckan rörde sig ca: 1 dm upp i bakkant och den bakre gled ner ca: 1 halv dm i framkant i förhållande till de övriga taket. problemet är att allt har fastnat i den positionen just nu, hur jag än trycker på knappen så börjar de bara rassla och klonka från taket. Det låter som att den kuggar över på något sätt.
jag skulle behöva hjälp med hur jag ska gå till väga för att få ner taket igen ! Det skulle vara ett plus också om man kunde få lite mer information om hur knappen styr dom olika funktionerna på takluckan.

mvh Tobbe
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Dubbelluckan funkar sådär halvbra på E34 Touringarna nu när är så kallt.
Pröva ställa bilen i värme under natten.. Det kan hjälpa.

to
3
tobbe_nodal
530i Touring -94
Glömde skriva det! Bilen står alltid i varmgarage 18+ så de borde inte vara något problem!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mvh
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Fått så på två av mina bilar, iaf liknande problem med att den spärrat takluckan i någon form av öppet läge. Värsta var när jag var i Jönköping påväg till Göteborg och det började ösregna..

På E92 och E60 så håller man in takluckans knapp väldigt länge, uppåt nån minut så återställer den takluckan. Viktigt är att man låter glasluckan åka tillbaka (eller fram) och sedan en gång in och ut så att den slutar som stängd.

Detta har varit när jag fått Anti-trap function failure, dvs. att klämskyddet krånglat till det på något vänster... Vet ej om det kan fungera i ditt fall? Framförallt när det klonkar och kuggar konstigt som du skrev. Har för mig att E60 lät rätt oroligt, man blev lite nervös ifall rutan skulle falla ner i bilen eller gå sönder :S
to
3
tobbe_nodal
530i Touring -94
Är det möjligtvis någon som haft detta problem ???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.