|
|
|
|---|---|
|
Har en bmw 523. Det tjuter konstant om vänster framhjul, metall-mot-metall ljud. Det låter inte mer när jag bromsar utan konstant när jag kör. På sitter 15" vinterfälgar. Bromsklossarna är ej slut men lampan lyser. För ett tag sen lät det likadant från höger framhjul men avtog efter några mil, trodde då att det var nåt slags varningsbleck som gick emot för att tala om att klossarna snart är slut. Vilket dom inte var. Nån som vet? | |
|
Småsten/grus mellan plåtsköld och skiva kanske? Brukar hjälpa att backa några meter för att köra ut gruset. Finns visst modifierade plåtsköldar som inte tar in grus lika lätt, om du skulle drabbas ofta osv. FP |
|
|
Känns som att det är fälgen som skrapar mot nåt.. oket möjligtvis? Konstigt är dock varför den inte skrapat tidigare isf... |
|
|
Ta av hjulet och kolla var det är skrapmärken? ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Det vanliga problemet som Folke skrev: Backa ett antal 10-tal meter och ibland måste man även svänga lite, så ramlar gruset bort... | |
| Jag gissar ocskå på gruskorn i bromsskölden, ganska vanligt och kan dröja rätt länge innan det försvinner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.