|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle behöva ta ut strålkastarinsatsen på min 525 Touring, E61. Jag har funnit 3 skruvar (Torx 30) på ovansidan i motorrummet men det räcker inte. Det finns sannolikt ytterligare någon som måste lossas. Har någon ett tips? tni | |
|
Här såg jag lite fler skruvar än 3st.. Länk Kanske inte så mycket till hjälp!? Lycka till!! |
|
|
Länk |
|
| Dedär såg ju lätt ut.. ; ) | |
| Det är rätt lätt men tajt. Lättare att få bort än att sätta dit igen. Glöm inte heller att justera ljusbilden efteråt. Mina halvljus lyste upp vägskyltarna märkte jag efter ett tag. | |
|
Tänk på att om du plockar ut strålkastaren så får du göra ljusinställning på bilen för du förändrar ljusinställningarna när du plockar ut den. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Haha killen e ju stört skön, han jobbar med skjorta och lackskor hahaha Såg ju inte speciellt svårt ut...undrar bara om det verkligen är nödvändigt att ta ut hela strålkastaren för att byta en lampa. Nån som vet det? "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Tror det går snabbare att ta ut strålkastaren än att försöka pilla dit en lampa. Nackdelen är ju som sagt att ljusbilden ändras. När strålkastarna är utplockad kommer man lätt åt dimljusen med. Jag bytte till lampor som lyser vitare i ringarna, helljus och dimljus. |
|
|
Ställ bilen framför en vägg innan du börjar, tejpa upp ljusbilden. Gör det du ska. Och justera ljuset emot ljusbilden igen innan du flyttar bilen. //Lasse |
|
|
Tack alla för de goda råden. Speciellt filmen från You-tube var till mycket hjälp (även med vit skjorta och lack-skor). Det var trots allt inte alltför svårt att ta ut och sätta tillbaka hela insatsen . tni |
|
|
Nu blir jag lite förvirrad här. Justerar man ljusbilden på E60 genom att justera hela strålkastaren? För annars borde den ju inte ändras bara för att man tar loss strålkastaren. Jag fick för mig att man ändrar ljusinställningen genom att bara justera reflektorn. Tänker nämligen på alla Volvo modeller där man numera har snabbkopplingar och hela strålkastaren faller ut efter man lossar två snabbspännen. Där ändras i alla fall ingen ljusinställning. Men om ni provat och märkt att ljusbilden ändrats så är det säkert så. Känns bara lite knasigt hur det blir så. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.