|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har läst ett antal som haft problem i vinter med frusen vevhusventilation. Men hur märker man om man är drabbad då? Jag har inte märkt av något konstigt med min bil. Men jag kanske har klarat mig. Har stått inne dom flesta nätter i garaget. | |
|
det bör du märka när inget är som det ska!! :-) MvH Bmw 4-ever |
|
|
Länk Så här kan det gå! MvH Bmw 4-ever |
|
| Då kan jag vara lugn. Inga tecken på nåt av detta :) | |
|
Du kan märka det så här: Tele samtal till jobbet från frun: BILEN BRINNER DET RYKER IN I HELA BILEN!!!! ...öööhhh är ni ute ur bilen??? Frun JA!!! Å det ryker från motorn!!!! Turligt stannar en vän som jag får prata med,..... Brinner det ?? Nej! - Öppna motorhuven försiktigt... OK det luktar bränd olja... Får en jobbig tanke F_N jag visste det ......senaste Natten -20grader å bilen körts den senaste tiden/månaderna endast typ0.8 - 1.5mil och står ute.... Grattis frusen Vevhusventilation...som "alla andra E39:or/525"....varför "Renoverade jag inte detta i höstas.... Frågan är nu... Kan jag "plocka bort det hela" och "Tvätta" el måste jag köpa nytt och sätta dit???? Fortfarande -20 ute Grrr... |
|
|
Jag har i ett tidigare inlägg beskrivit hur jag har gjort.Inlägget har hamnat under rubriken täckkåpa,hur det har hamnat där är en gåta???? Sök på täckkåpa. |
|
| Skönt att man sluppit detta då :) | |
|
trollebo: Mitt tips bytt! Plasten åldras och går sönder. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.