AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.580

Oljelampan lyser

Ph
24
PhUnky
BMW 323 -85
Tja!
har lite problem nu jag... min oljelampa börjar lysa på mycket låga varv (tomgången), från början var det sällan men nu börjar den lysa så fort motorn blivit varm och man har låga varv... har tom tyckt att det har ökat på slutet så att man måste ha mer varv för att få den att sluta lysa (runt 1000) börjar bli lite orolig =( kan det vara givaren? eller e det alvarligare tro? .... att tillägga är att bilen går ganska dåligt (svag) och läcker yterst lite olja...

hoppas får någe förslag =)
Jabo
Min oljelampa började lysa när jag backade in på min parkeringsplats på arbetet.
Bara då.
Efter att jag hade kört en längre sträcka i Finland , tändes lampan och lyste
konstant.
Jag titta de i instruktionsboken avd. olja. Där står det vilken typ av olja som du
skall använda. Jag fyllde i en liter. Efter det har allt varit OK.
Detta hände för c:a 100 mil sedan.
Mvh.
Jabo

Jabo
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Kolla på oljestick o se hur mycket olja du har i bilen och hur oljan ser ut. Längesen den bytades sist?

Finns på icq: 60288954
givaren eller pumpen! oljan blir tunnare när den är varm då blir det sämre tryck om pumpen är dålig!

Second place is the first loser
go
145
gorjo
330e -21
Eller helt enkelt för mycket lagerspel => slut motor => renovering.

go
145
gorjo
330e -21
Enklast är väl at byta olja till en som inte blir så tunn vid hög temp, tex en 10w-50 olja, om du inte redan kör på något liknande..

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Grundproblemet är förmodligen det som gorjo anger. Men vid för stora lagerspel bör du höra knackljud fån motorns nedre regioner.
Har du kontrollerat att det inte är fel på tryckgivaren? Det är inte helt ovanligt på äldre bilar och kostar bara någon hundring att byta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.