AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.718

Central electronic failure

-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Fick upp Central electronic failure i idrive idag när bilen hade stått hela dagen i -15 graders kyla. Abs, antisladd och handbromslampan lös också. Hastighet och varvräknaren levde sitt eget liv likaså torkarna, stolsvärmen och blinkersen. Sen så indikerade den på växellådsproblem och liknande. Har kolllat efter fukt/vatten i reservhjulsbaljan men inte hittat något.

Någon som kan hjälpa mig, känns riktigt tungt såhär innan jul!?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Första gissningen när liknande saker inträffar på en BMW är dåligt batteri. Börja kolla det.
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Var och läste felkoder på polaren verkstad igår och fick så lite som 48 felkoder !?

En annan vän till mig jobbar på BMW och alla där gissar på dåligt batteri. Har testat att ladda det under natten i garaget men samma sak med bilen ändå. Har fått en tid på BMW den 5 januari så vi får se då...
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Har du panoramatak???? kolla i så fall under reservhjulet om de finns fukt eller vatten!!

Kan även va säkerhetsbatteriklämma mm.

Batteripolerna är dom ordentligt fastsatta?

Rabbla lite felkoder så kanske vi kan hjälpa dig ytterligare
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Har inte panoramatak och ingen fukt i baljan. Ja några felkoder, hum. Var ska jag börja. Tror det är svårt att härleda via det då det inte var många av dem som var permanenta.

Vad menar du med säkerhetsbatteriklämman?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.