|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en fråga angående ett problem med bränslesystemet för en 320d -07 som jag råkat ut för: Den gula varningslampan ("motorlampan"), som indikerar ett otal olika fel bl a avvikande avgasvärden, föranledde ett besök på BMW. BMW säger att jag tydligen haft oturen att tanka diesel med högt vatteninnehåll, vilket har skadat railtrycksgivare, bränslefilter och eventuellt railröret. BMW ville byta ut en hel del i bränslesystemet och notan skulle då landa på ca 50000:-, vilket mitt försäkringsbolag (naturligtvis) tyckte var för dyrt. Maskinskadeförsäkringen täckte bara reparation av de "konstaterat dåliga delarna", så de bytte railtrycksgivaren + bränslefiltret. Resterande kostnad för rengöring av bränslesystem fick jag bekosta själv. 2 dagar efter att jag fick tillbaka bilen (nu i fredags) så började den gula varningslampan lysa igen :o( Så nu har jag lämnat in bilen på BMW igen ... Jag har sökt lite på detta forum och hittade en del intressant information, dock inte om just detta. Noterade dock att "rattlåsproblemet", som jag för övrigt fick lagat förra vintern, verkar vara vanligt förekommande. Någon som har några tips och ideer? Kanske köra direkt till skroten ;o) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.