|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har lite frågor ang. just M5 E60 har läst lite ang rost men det går väll på garantin men förstår inte riktigt vart det rostar. Har även hört att kopplingen kan vara en svag punkt men går det att kolla ifall den börjar bli dålig? hört att dom drar ganska mycke olja men man får väll fylla på lite då o då. tänkte på servicen den lär ju vara dyr på denna bil?? men jag tänke serva själv byta olja var 1000mil samt byta bromsar o slitdelar vid behov. är det dumt eller? jag förstår ju att garantin inte gäller då men den lär väll ändå inte gälla på en -05a oavsätt? även det här med vanos elelr vad det nu heter? är det nå oljerör som krånglar? går detta på garantin? | |
|
blev nå fel han inte skriva klart. finns det något annat man bör kolla? har kollat lite på blocket och vill nog inte betala mer än 300-340" har kollat lite på denna Länk någon som vet något om denna? tack på förhand |
|
|
Inredningen skär sig lite, men byts "trä"listerna till nåt annat så kan det bli lite bättre - men räkna med att den kan bli svårsåld längre fram, inte många som gillar rött skinn... Ring först för regnummer och kolla upp bilen, fastställ först om den är importerad och även varifrån. Mvh |
|
|
mm jag gillar rött som faan, men tycker att träpanelen e skit fult men det går nog att lösa. men skulle först o främst vilja ha svar på dom andra frågorna om just M5or |
|
|
Det finns flera trådar om detta: Länk |
|
|
Vet inte, detta är ju självklart olika men det som stör mig mest med den bilen var att motorn var utbytt efter 8k mil. Känner inte till så värst mkt om vanliga reparationer/service byten på M5 E60 men det lät rätt allvarligt att motorn skulle ha behövts bytas efter 8k mil. Vänder man på det har man ju en väldigt ny och bra motor nu men det är ett svårt avgörande, ny motor eller ev. rejält sönderkört chassie? Annars läcker och det är inge konst att byta ut listerna, men det bör verkligen göras för det ser fullkomligt fel ut så där. Kolfiber eller pianolack skulle nog bli najs? |
|
|
det stod nåt om vanos hade pajjat är inte det nåt konstruktiionsfel med oljerören? |
|
|
Dom verkar inte riktigt veta vad dom vill ha för bilen finns ute för 339 också Länk -------------------- Bilen Länk |
|
|
jag har sätt det... |
|
|
är det nojjigt att köpa en importerad M5:a? kan man kräva av säljaren att bilen skall M-testas? om jag står för kostnaden eller att man delar på den. vad bör man tänka på vid köp av en importerad m5a kan man kolla upp den på ¨något sätt? så miltal och sånt stämmer. |
|
|
Är det inte så att ALL garanti försvinner om du inte har servat bilen enligt bok? Då menar jag även rostskydden! När jag har lämnat in min för garantijobb för rosten så har de alltid kontrollerat s-boken också! Alpina B8 Länk |
|
|
jasså? fan va skumt! då måste man ju nästan lämna in för service... |
|
|
Kolla upp det så jag inte är ute i sahara öknen och cyklar! Stackars, stackars jag har ju feber så jag kanske svamlar bara! :) Alpina B8 Länk |
|
|
ska ringa till bmw imorgon för att kolla upp denna bil Länk vill kolla om dom kan säga om mätarställningen stämmer och att det inte är något konstigt med den(importerad). |
|
| ska passa på och fråga om garantin då med | |
|
... en sådan bil hade jag helst handlat hos en aukt säljare. Alltid trevlig med någon som har koll på bilen samt ger mig garanti. Men det är en högst personlig reflektion - lycka till med bilköpet! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Om jag hade pengarna så skulle jag helt klart importera en Premium Selection, BMW i Tyskland låter de finaste exemplaren betitlas så - och 1 års EuroPlus garanti ingår: Länk I Tyskland så är det straffbart att "justera" mätarställningen med fängelse på straffskalan, det är (de svenska) importörerna som skruvar innan regbesiktning. Om jag har rätt så ska Premium Selection även aldrig ha haft ens mindre krockskador, men BMW berättar om bilen har varit krockad även om det inte är en Pre.Sel. Länk Länk Mvh |
|
|
Länk Nån som vet nått om denne? Ligger bra i pris... Mvh Johan |
|
|
rob_t_j72: Det stämmer inte riktigt, min tidigare 530i touring hade fått ena bakdörren intryckt och utbytt vid en parkeringsskada och den var ändå en PS-bil.. Men du har helt rätt i att handlarna upplyser om ev skador då även det är straffbart att inte nämna. Mvh Jimmy |
|
| ENGINEER den bilen du länkar till står det om i en anna tråd | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.