|
|
|
|---|---|
|
Fick nedslag på besiktningen på längsgånde, bakre inre + båda bak. Hur trångt är det att lossa på alla dom rören och hur lång tid kan det ta att byta? Har skruvat mycket bil men ingen e34. Sitter nånting ovanför tank eller liknande som behöver lossas? Har inget garaget för tillfället så tanken är att hyra en lyft på nån mack och byta där. Bilen är en 520 touring 1993 utan nivåreglering. | |
|
Hör med nån liten bilverkstad så slipper du mycket huvudbry, dom brukar vara hyffsat billiga. Man behöver inte dra rören samma väg som dom gamla= mycket enklare. Sen brukar det strula med kopplingar o sånt villka verkstan brukar ha nya på hyllan. |
|
|
Har lyssnat med dom som finns här 2 st, ena skulle ha 3700kr och andra 4000:- enbart för jobbet exkl rör. Jag gör det själv har bytt på många andra bilar men vill veta lite om det är trångt att komma åt allt innan jag sätter igång då jag aldrig kollat under en e34 touring. /Matte |
|
|
Ser ut som dom ligger ovanför tanken. Länk Men som sagt man kan dra dom runt, gjorde så på min E30, villket är godkänt på bes. |
|
|
ok men kommer man åt alla kopplingar bra utan att ta bort tank m,m? Någon som vet? |
|
| På E30 fanns kopplingarna utanför tanken så det var bara o klippa, har man tur får man bort rörbitarna ovan annars kan då ligga kvar dom kommer ju ingenstans. | |
|
Jag har bytt det som går till höger bak på min E34 touring. Problemet är att bakaxelns fäste och diffklumpen är i vägen, tanken har jag inga minnen av att den var i vägen alls. Jag skarva röret mot det gamla under vänster bakdörr för att slippa dra flera meter till framåt. Det var ett grisjobb då jag återanvände alla gamla fästen. //Magnus |
|
|
Jag bytte alla bromsrör bak på min 525iXT för knappt en månad sen. Bilen har dessutom nivåreglering. Det ser förjävla tångt ut vid första ögonkastet men det var fkt inte så jobbigt. Jag gjorde så att jag klippte alla rör till fördelaren och skruvade bort den, för det är dom anslutningarna som är jobbigast att komma åt. Och 20000mil gamla bromsrör brukar sitta rätt duktigt. Sen lossade jag allt i skruvstycket på bänken. Fästena som håller längsgående hade oxå rostat fast, men jag klippte ut röret i småbitar och smörjde upp fästena lite och drog ut dom, sen drog jag genom nya röret som är mkt lättare att arbeta med. Jag kom åt allt bara genom att ta bort hjulen. Dragningen till högerbak vart inte 100 pga utrymmet, men det fyller sin funktion. |
|
|
Bytte samma rör som är dåliga på din för ca 3 veckor sedan på min 525 touring. Tog ungefär en timme på liften så var de klart, inget satt direkt ivägen. |
|
| Jag skulle nog byta samtliga rör på en gång, annars får du hålla på o byta bitar varje år med ombes. luftning o.s.v. | |
| Ta även en titt på bränslerören samtidigt. | |
|
Du kan oxå köpa stålomspunnen slang i rätt längd och bara stripa fast den nya längst den gamla. Jag gjorde det på den tvärgående med en skarv från den längstgående tog typ 10 min. Ser kanske inte så snyggt ut men det är godkänt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.