AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.544

Val av bil i jultrafiken...

Sida 2 av 2
Jo jag glömde en sak...
Vevhusventilationen ;)
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Tycker det är intressant hur många det är som har förpassat en relativt ny E39 till sommarbil helt plötsligt. Nästa gång jag ser en E39 under vintern så ska jag snabbt som attan styra så långt bort ifrån den bilen som möjligt, ty E39 verkar ju rent livsfarlig! ;)

Jag har tagit E39 och njutit av komforten samt anpassat hastigheten efter rådande förhållanden.

Mvh/ Niclas
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Samma här, Heden. Den går som på räls! :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Saken är den att när vägarna är som en nypolerad hockeyrink så är dubbdäck att föredra, och har man möjligheten att välja så tar man naturligtvis den bilen med lämpligast däck...

MVH Christofer
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kahn-d/Martin:

Sätt på dubbdäcken på BMW:n istället... ;)

Mvh Robert
Vilka märken är det på däcken? Ska man utvärdera måste man veta märke/modell, hur gamla dem är + slitage men då börjar det bli så många parametrar att det är sedan länge förbi gränsen för löjligt.

Odubbade Nokian Hakkapeliitta R är suveräna går inte att köra fast, stannar utärkt även på glansis. Oron för att vara ute på vägarna är överdriven. Fast är man orolig köra man illa och bör låta någon annan köra.

Det låter på vissa att en Hummer H1 eller Mercedes G-klass är det enda som duger för färden det känns som lite overkill, det är ju inte till Nordpolen dem skall köra.

Stephan

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Tjena!

Det här var ju väldigt spännande måste säga. Många olika åsikter:)

Vilka däck som sitter på finns tidigare i tråden.

Inte alls rädd att köra i vinterväglag. Dessvärre har jag inte uppdaterad vv på e39 vilket gör mig nervös dock, och det är också något som gör att det lutar åt att audin får rulla.

Mvh Martin
Är det verkligen så vanligt med frusen vv så att man ska ställa bilen när det är kallt?
Kör försiktig Kahn-d och God Jul :)
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Tackar:)

Sitter i Mariestad på mc donalds nu. Audin står utanför. Tidvis är det isbana ute men i stort rullar det på bra!

Stannade vid Carlsson bil i Örebro och frågade om uppgraderar vv. För delarna skulle de ha strax över två papp. Bytet skulle ta ca 3h så det skulle de ha 3900:- för.

God jul på er!

Mvh Martin
Kan tipsa om Bil&El-Service Ludvika som gör det billigare, ca 2500:-.
Hör med Roger 0240-10444.

Ha en bra helg :)
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
ta BMWn och visa vart skåpet ska stå.
mao. bara för att du har en BMW betyder inte det att du måste ha ytterligare vinterbil.(audi)..

Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
edit:
skitpinsamt att i efterhand förstå att den 23e redan varit. :s... my bad
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Man kan ha åsikter även efter julafton. ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.