AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.956

Nice Bilar i Göteborg? Bra eller Anus

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Länk
"Nice Bilar är beläget i Sävedalen, Sävedalens köpgata, där c:a 300 företag är verksamma. Vi har funnits här i tio år med nöjda kunder. Sedan starten 1998 har vi varit inriktade på att sälja svensksålda högkvalitetsbilar som gått få mil. Alla bilar vi säljer är servade på auktoriserade märkesverkstäder.

Vi erbjuder också förmånlig finansering i samarbete med DnB NOR. DnB NOR erbjuder markandens lägsta ränta, 3,95%. Läs mer om det genom att klicka på "finansiering" ovan.

Nice Bilar jobbar med en hög servicegrad. Öppettiderna ser du till vänster, då finns alltid personal på plats i Sävedalen. Skulle vilja titta på en bil utanför ordinarie tider, eller om du har frågor om din nyköpta bil, slå en signal på jour/mobiltelefonen så ordnar vi det."

Någon som känner till firman, varit där och kollat eller vet mer än mig?
Jag tittar på en 3-serie hos dem, men är lite skeptisk.

//amullo
Har aldrig handlat av dom men vet att dom bl.a. köper inbytesbilar från BMW GBG.

To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Vet att vi kollade på en v70 där för några år sedan, vilken gav kännslan av att ha varit ganska krockad och lite halvdåligt lagad efter en närmare titt. Avråder inte från att köpa men kolla bilen väldigt noga. Dom har en rätt fin 3-serie där nu, bavaria? kanske rent av den du är sugen på?
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag mailade dom för ett par veckor sedan. Är oxå intresserad av en 3-serie hos dom. Fick svar efter ca 5 dagar. Lite slött, men bilhandlare kollar nog inte mailen så ofta...

Vet inget om dom. BMW Göteborg behåller ca 2008 och yngre själva, men det beror nog på hur många beg-bilar dom har för tillfället. Jag bor i Göteborg och var på BMW Göteborg i helgen.

Visa användare
2.407
amullo
Okej.
Hittade en 320xd steptronic Touring hos dem som jag var sugen på.. Men man får nog leta vidare.. Ingen sugen på att åka ner så långt när känslan inte finns där.

Någon som settt den?
Länk

Var nersatt på blocket..
Länk

//Anders
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag erbjöd folk här en 2009 års 320d Touring med exakt samma spec. som den på NICE BILAR för 265' men ingen nappade så skyll er själva, ni hade fått en sjukt bra bil för över 20 tusen mindre än marknadspriset :P

"Riktiga män kör diesel"
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Köper man en ny 320xd Advantage Edition får du en ny för ungefär 315'
Värt att tänka på i den prisklassen. En kollega har just fått sin för de pengarna.

-------
//Lövet
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Har for mig att detta ar ett bluff bolag som hade mycket skrivet om sig pa rejta.se, nu ar dock allt raderat. Jag kan ha fel, men de tals att kontrollera.

/C

Visa användare
2.407
amullo
Herr Bayer.. Synd att jag inte visste det. Har precis gjort klart på en -08 Audi A4 avant istället

//Anders
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
amullo: tror du gör rätt i att leta vidare.
Bor bara ett stenkast infrån deras uppställningplats och har sett flertalet bilar som har konstiga utrustningskombinationer som kan tyda på krockade bilar. Och är det bara ca 20-25tusen till att få en helt ny så hade iallafall inte jag fundrat så länge.
Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
andreas_lofgren: Du råkar inte veta var han köpt den för 315´ och om det var med ngn slags företagsrabatt? Annars låter det som ett kanonpris. Nypris nu, iofs med vinterpaket, är ca 360´..?

Funderar på att köpa ny nu i vår.

16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den är köpt på Bilcentralen. Grundrabatten i vårt ramavtal är 12% sedan tillkommer lite gratis kombitillägg osv.

-------
//Lövet
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Det måste vara ett mkt bra pris som den som inte har dom rätta avtalen kan få. Jag har en offert på en 320xd Touring med Advantage Edition, infällbart drag, hifi-högtalare, servotronic och mettaic för 368.800kr. Det är Bilia Group i Gbg som har lämnat offerten.

Varning för Nice Bilar i Sävedalen. De blåste mig på handpenningen och sålde en bil som jag var intresserad av till en annan kund.
På deras Facebook-sida var en kund missnöjd med att en nyinköpt bil som läckte från takluckan och som lämnade fläckar i taket. Firmans ägare Ilce Josifovski skrev till kunden och frågade istället om det var "spermafläckar". En mer ociviliserad människa får man leta efter.
Nice Bilar Ilce AB, definitivt ANUS!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.