AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.354

växelspaksknopp bmw m3 e46

He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Några tips på hur man demonterar den?
Har du ens försökt? :)

Själva damasken/skinnet som spaken sitter ihop med sitter bara "nertryckt" runt sargen med clips, du bara drar damasken uppåt.

När du fått upp damasken ser du kabeln som belyser knoppen, koppla loss den.

När det är gjort drar du bara spaken mot dig, den kan sitta som fasiken så se till att ta ett stadigt tag och dra hårt uppåt utan att sätta den i pannan :)

Nu när du ändå har den borta så sätter du ditt samma knopp som i ZHP = den korta varianten, det gjorde jag på min första M3 E46, se bilder:

www.garaget.org/philly
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Nja, som jag tycker att det ser ut så sitter damasken ihop med knoppen, Därför jag funderar, dom måste ha gjort skarven riktigt bra.
Ja precis, knoppen och damasken är ett enda stycke. Du lossar damasken runt sargen, där ser du sen kablen. Efter du lossat kablen drar du loss hela knoppen och damasken.

se här: Länk
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Vart köper man ZHP spaken då?
Finns på BMW, även schmiedman har den.
Men då behöver du köpa en ny damask då den inte sitter ihop som på M3ans knopp.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Är det belysning i zhp knoppen?
Nej. Men det finns ett företag i USA som säljer ZHP med belysning.

Sök på M3forums.com
om du inte bryr dig om den gamla knoppen så är det bara att skära av damasken och använda till zhp knoppen. Bara att "vränga" den ut och in, dra fast ändan med ett buntband och vränga tillbaka den igen. Ser original ut.
Exakt, det funkar det med. Jag köpte en damask till min första M3 så slapp jag förstöra org. damasken.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Hur är den annars då? Blir det nån skillnad? Funkar det fortfarande att vila på armstödet och växla tex?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.