AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.301

Vad tror ni om denna 318d Touring -10

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Var hos BiliaGroup igår och tittade på den. Regnr är PMD299.

Länk

Det är den svarta 318d Touring -10.

Den verkar lite svårsåld. Är nyligen prissänkt från 328tkr tror jag.

Dom har också en 318d Touring -09 vit 5500mil regnr MWU336. (finns inte på nätet än).
Den har Dynamic- och Comfortpaketen samt infällbart drag. Den verkar dyr jämfört med andra 09:or som annonseras.

Vad anser ni om priserna på dessa 2 BMW?

Vad är priset på den vita? Den svarta måste nog vara den mest välspecade 318dT i Sverige va? Om du vill ha läder, bluetooth, hifi osv på en 318dT så får du nog klippa den. Sjukt snygg kombination för övrigt, svart med läder oyster... Synd bara att den inte är miljöklassad.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Hej, priset på den via är 259.000kr. För bägge gäller jag inte har fått veta vad dom släpper bilarna för. Dock fick jag anständiga inbytespriser på min 320iTouring -01 och en 318iA -06.

Får se om det blir affär... Jag vill ha drag på bilen och det har inte den svarta, men den vita. Den vita har drag men inte hifi-högtalare som jag oxå gärna vill ha. Är förmodligen lättare att byta högtare i den vita än att få till ett infällbart drag på den svarta.

Dragkrok är ju enkelt att eftermontera. Eftermontera annan invändig utrustning är desto svårare.
Jag hade utan tvekan valt den svarta 318dT och låtit eftermontera original infällbar dragkrok..
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Tack för dina synpunkter. Jag vill infällbart drag och inte löstagbart, som jag har nu. Det är bara en massa strul med lås som kärvar ihop.

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag är osäker på om det svarta har solid lack eller metallic. Vilket är att föredra?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Håller med Chris. Ta bilen med HiFi högtalare. Infällbart drag går utmärkt att montera i efterhand.

Hör med Länk angående dragkroken. Han åker runt och monterar.

-------
//Lövet
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag skulle säga tvärtom! Att montera in Hifi-kitet som BMW säljer för ca. 4000 kr är bra mycket smidigare än att eftermontera elinfällbart drag.

Mvh/ Niclas
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Har läst att PDC:n måste konfigureras/kodas efter montering av drag för att inte larma med utfällt drag. Det var en säljare på BMW som sa det. Pris för mont av drag (förmodligen avtagbart) på BMW ca 15.000kr (för ett år sedan).

Heden: Den svarta 318d touring har inte bara HiFi utan även USB och Blåtand anslutning inklusive dockan i armstödet. Att eftermontera detta i efterhand kostar mer än att eftermontera dragkrok.
Sen har det fabriksmonterade HifI-paketet fördelen att slutsteget driver alla högtalare vilket inte är fallet för Alpine Hifi-paket, där enbart de främre plus bashögtalarna drivs av slutsteget.

Jag hade försökt pruta till mig det infällbara draget till den bilen. Då det infällbara draget enligt min mening överlägset det avtagbara och inte minst smidigare.
Den programmering som krävs för BMWs original dragkrok utförs i samband med monteringen, om en BMW åf monterar det, så inget du behöver tänka på.

Eftermarknads elsatser kräver ingen programmering och de stänger av PDC automatiskt. Dock finns inte den infällbara dragkroken någon annanstans än hos BMW.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Företaget Dragkulan visar en infällbar dragkrok på sin hemsida. Finns till och med en film på Youtube. Dock är det inte riktigt samma lösning som BMW original. Håller med om att infällbar krok
är smidigare än avtagbar. Jag har avtagbar krok nu och lås och eladapter har krånglat en del genom åren.

Chris 87: tack för infon om Alpine-paketet. Inte lätt att veta om man inte är riktigt insatt.

Visst: jag ska försöka pruta. Skulle först få nettopriser på de båda bilarna. Får det väl mellan jul och nyår.

Det där med programmering är det väl si o så med!!

Varför köpa en elsats som måste programmeras,bättre köpa en förprogrammerad som integrerar sig i bilens system o känner av när släpvagnen är kopplad o då stänger av PDC/Backsensorer när bilens elnät belastas.

Detta är bara ett Monopol som de flesta Auktoriserade håller på med ;-)

I vissa fall lyckas ej tillverkarna av elsatserna kringå detta o bilen måste programmeras.
Men detta gäller ej Bmw ;-)

Jimbonelly
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.