AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.435

Importera från annat land än Tyskland

Har kollat efter E60 M5 nu i ett halvår. 2005 till 2007 (face lift) Utan att egentligen hitta det jag söker. till rätt pris. Under 8000 mil, Silver met, Headup, PDC och taklucka. Tycker inte att priserna i Tyskland är mycket läge än på Blocket. Det finns M5or i andra länder tex. 07/2007 33,000 km, 39,950 EUR ligger på mobile.de. finns i Belgien.

Hur funkar det att importera från ex Belgien eller Italien som också har en del M5 till attraktiva priser?

Det ska väl inte vara några större problem, speciellt Italien tycks det väl vara rätt vanligt att importera ifrån. Själv hittade jag bilar i Holland som jag blev sugen på.

Dock så gäller det väl för dig att ta reda på hur man gör, från Tyskland finns ju en massa guider till exakt vilka kontor man skall besöka och vad man skriver på osv. Kanske lite mer tunnt med sånt gällande andra länder, men det finns säkert.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
I och med att båda är EU länder så är det samma regler som Tyskland. Det är bara förfarandet för att få rätt exportpapper som skiljer.

Teknikens Världs Mikael Stjerna har importerat flertalet bilar från Italien. Googla lite efter gamla nummer så hittar du hans guider. Annars kan du prova att maila. Adress finns på hemsidan.

-------
//Lövet
Är inte en italienimport svårare att sälja än en tyskimport?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Personligen värderar jag en Italienimport något lägre än en Tysklandsimport och jag tror inte jag är ensam om det.

___
//Ulf
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Italien ska man se upp med stulna bilar sen får du inte köra hem bilen efter ett köp så det är inte lika smidigt som tyskland.

--------------------
Bilen
Länk
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
PM'a om du vill ha ngt tips om Italien/Belgien.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.