AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.907

Z3 M Coupe, Z3 Coupe ägare, vilka finns här?

Sida 2 av 2
elof
tjena grabbar!
är själv väldigt sugen på en m-coupe men tänkte höra hur de är i gemförelse med m3 e36? är som lika stabila på vagen?
tystare?
tja vore kul att höra av er vad ni tycker är bra och dåligt med era bilar ......de e ju så himla snygga jööööö *vill ha vill ha*

Tja elof!

Det är svårt att gämföra M3´an med M Copuen för det är 2 helt olika bilar, det bilarna har gemensamt är motorn. Jag personligen tycker att M Coupen är stabilare på vägen, du sitter lågt vilket gör att du får en bättre känsla. Växellådan är underbar med dom korta slagen mellan växlarna. När du kör motorväg kommer du att märka att bilen har höga varav på växlarna precis som M3´an. Tystare än M3´an är den inte det blåser/mullrar ganska bra i bilen = Sportbil :) det är dok inte överdrivet precis lagom.

Det enda som jag tycker är en nackdel att den lätt tar stenskott...Annars har jag absolut inget att klaga på.

Det här är vad jag personligen tycker det skulle vara roligt och höra vad andra M Coupe ägare har att säga.

// Doggeli

Länk

(Oo=oO)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej hej,

nu ställer även jag mig bakom den skara av redan lyckliga ägare till Z3 M-modellerna. Efter viss tvekan och några dagars obeslutsamhet blev det en affär och jag kan lungt säga att jag inte kommer ångra mig!!!

Doggeli, tack för all information om modellen!

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.