|
|
|
|---|---|
|
Var på julbord igår och plockade upp folk från stan, åkte till Barkarby . Ställer bilen, vi äter o mätta o belåtna går vi ut för att åka iväg, kör igång bilen så den blir lite varm medan vi tar bloss, när det är dags lägger jag i backen o ger lite gas varpå den dör. Står nu på parkeringen utanför krogen, testade att det kommer gnista i.a.f. Vad har ni för tankar? soppapump, pumprelä, ev. säkring lr annat? | |
|
Vet du när kamremmen byttes senast? /H |
|
| Bytte jag i somras kanske 300mil sen. | |
| Ska tillägga att den gick som ängel innan den slocknade. | |
|
Lyssna bak under bilen om pumpen går när startnyckeln vrids på av någon. (se till att inte backväxeln ligger i) Får den bränsle brukar det stinka bensin ur avgasröret. |
|
|
Skulle bogsera hem bilen,men den gick igång på startmotorn och jag åker iväg så stannar den efter 25m. Då blir till o bogsera i.a.f. tänkte jag men så hittade jag inte dragöglan nånstans varpå jag försökte starta igen o ta mig fan den går igång igen och går hela vägen 3km hem till värmen. Ingen som har bra ideer? Ska koppla upp den mot carsoft men misstänker att jag inte får fram nåt då jag bara kommer åt DME, körde CS för nån dag sen o då var allt OK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.