|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Stämmer bra! BMW M-POWER |
|
| Eftersom jag själv var i samma situation som trådskaparen för ungefär ett halvår sen och letade efter en 525/530iM i fint skick kan jag bara konstatera att det tar tid att hitta en bil med begränsat miltal i riktigt fint skick. Ska man dessutom ha den till ett bra pris tar det ännu längre tid.. Själv letade jag ganska aktivt under ca 6 månader och lite mindre aktivt en tid innan dess med många besvikelser på vägen innan rätt bil till slut dök upp. Och då hade jag resignerat en del och insett att man fick lägga sig på en prisnivå som var högre än från början tänkt. Priserna ser ut att ha gått ner en hel del sen i höstas ( varför ser de alltid ut att göra det efter att jag köpt bil kan man undra..??) men tror fortfarande att man får vara beredd på att betala en klart märkbar premie för att få fatt på en bil i skick utöver det vanliga. Själv är jag i stort nöjd med mitt val, har i princip bara stött på en överraskning efter att ha köpt den, en växelspak som lider av att returfjädringen från femman inte vill vara med när den är kall och som visade sig efter de första riktigt kalla dagarna i vintras och som därefter blivit kvar när växellådan är kall. Detta kommer åtgärdas på blockets begagnatförsäkring men kostar ju en slant ändå. I övrigt ingen tillstymmelse till problem, förutom att garagegrannen behagat öppna sin bildörr lite oförsiktigt och gett ett uppslagsmärke i högerdörren fram som kan synas i viss vinkel. Trist på en bil med annars felfri kaross/lack! | |
|
Mao, man får vad man betalar för, som vanligt... Det där med att din växelspak inte åker tillbaka från femman har jag för mig är ett känt fel som BMW korrigerade i produktion på senare modeller, och det finns en känd procedur för att fixa det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.