|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej Enligt den bedömingen jag gjorde av bilen så vidare den fungerar perfekt i motor, växellåda och under körning är 70 tusen rimligt. man får nog lägga en 7 tusen på om lack. Den största besvikelsen i det hela är att annonsen har en beskrivning som lång ifrån stämmer med verkligheten. Absolut inte nyskick. Det är inte en entusiast som äger bilen och har absolut inte vårdats som av en entusiast.. |
|
|
En 8-9år gammal 525-a som har gått 15' mil och som kostar 90 lax ÄR INTE i nyskick. Om den hade kostat 150' kanske man skall förvänta sig nyskick, men då hade du knappast ringt på den, eller hur? En Ditec eller Mr.Cap behandling kan göra underverk på bilen....bara för kännedom. Är din C32 i nyskick? Mvh Marin |
|
|
Hej Hade den verkligen varit nyskick och kostat mer hade jag fortfarande varit intresserad.. Jag sa till säljaren på vägen ut innan jag gick att jag betalar hellre lite mer för en bil i riktigt bra skick. Det var inga diskussioner efter den kommentaren. Som jag förstod det var bilen redan dessutom rekondad.. Angående min c32:a Min c32 är utan rost. Vet extremt ovanligt på w203:or av den ålder. Bilen är lackkonserverad och har största rostskyddsbehandling också. Firman som behandlade bilen i vellinge har hållt på i 30 år och sa att det är väldigt fint exemplar.. Under till var bilen som ny dessutom och ja aldrig körd på vinter. Ägd av entusiast innan mig och står i garage.. Detaljer inuti som har haft minsta tecken på repor som dörrhandtag etc, slitage har bytts ut till original delar.. Jag hade ändå inte kallat den absolut nyskick då det finns tvättrepor, skrapade fälgar och ett litet stenskott i rutan, men inte långt ifrån. |
|
|
"Nyskick" kan som sagt inte gärna gälla lackering och underrede på en begagnad bil, men väl interiör och mekanik! Jag tycker inte det är värt att lägga 8000 kr på en rostskyddsbehandling till E39 som mest gör nytta där den inte behövs på en E39. Vad jag menar är att E39 egentligen inte alls är någon rosthög, MEN det är vissa specifika ställen som är utsatta och där gör rostskyddsbehandlingen liten eller ingen nytta. Såvida man inte vill smeta in synliga delar (!) med rostskyddsmedel. T.ex. i hålrum rostar inte E39 då grundrostskyddet faktiskt är bra. Mina dörrar ser t.ex. ut som nya inuti (minus damm förstås). |
|
|
Letar man begagnade bilar som ska vara i nyskick ja då är man nog ute och cyklar. Begangnade betyder använda. Jag sköter min bil som om den vore gjord av guld. Men andå så slits det ju när det används. Så nyskick tycker jag inte man kan skriva ut i en annons på en beg bil. Låter ju bara löjligt. Då kam man hellre skriva mycket fint skick. |
|
|
Tycker oxå att ordet " nyskick" missbrukas ganska rejält. Det är bara patetiskt att kalla bilar som är 8-9 år för nyskick. Sådana säljare skulle jag ha svårt att ta på allvar. Passar nog bättre att kalla dem för mkt fin skick eller extremt bra skick om det verkligen är det men alla har olika syn på bilens skick. Finns folk som saknar verklighetsuppfattning på alla håll o kanter. BMW M-POWER |
|
|
Hur ärlig ska man vara då? "Extremt fint skick, med repa x och y, dörruppslag a, stenskott q,w,e,r,t och u. etc." |
|
|
marin849: När man säljer en bil tycker jag att man skall vara så ärlig man kan. Den svarta 525:an som inlägget handlar om är inte ens i närheten av ordet ärligt med dess brister och beskrivning i annonsen.... Har man repor, dörruppslag mm är det väl lite magstarkt att kalla sin bil extremt bra skick i min värld. BMW M-POWER |
|
|
Enligt köparens beskrivning skulle jag villja säga att den bilen är i ett normalskick för mil & ålder, dvs absolut inget lik. Dörruppslag och smårepor får man räkna med. |
|
|
gino: jojo, men hur mycket ska man ta upp redan i annonsen? Som sagt, en begbil har smårepor, stenskott dörruppslag. "I skick motsvarande ålder och mil" eller vad det heter. Sen måste man som begbilköpare kunna skilja på skönhetsfel som inte innebär att något går sönder eller kräver åtgärd och de fel som måste fixas för att unvdika problem , tex åtgärda stenskott för att förhindra rost eller skador på fel stållen. |
|
|
Nej, du ska inte skriva smårepor osv i annonsen. Större plåtskador förväntar jag mig dock att se direkt i annonsen men en del smårepor och stenskott hör till begagnade bilar. Har man inte fattat det får man köpa nytt. ------- //Lövet |
|
|
hur många törs skriva att det har rost på bilen och lite skumma oljud i kupen små vibrationer i ratten. Det allra flesta är oärliga och mörkar. Endast några få törst ge en ärlig bild av sin begagnade BMW. |
|
| Jag vågade och bilen blev såld ;) | |
|
Alex84: Du är bland dem få, jag såg din annons när din bil var till salu och mer ärlig kan man inte vara...Eloge för sådana som du..... Skulle jag som spekulant åka iväg för att köpa din bil så skulle jag inte allls vara orolig då jag redan i förväg visste vad som förväntade en. Men killen som säljer bilen som inlägget handlar om berskriver sin bil i ordet "nyskick" vilket inte stämmer med marw007´s erfarenhet. Hade han vart ärligt hade han inte mörkat bilens brister...menar inte dörruppslag och tvättrepor utan det dåligt utförda lackjobbet. BMW M-POWER |
|
| alex84: Jag vet. Läste din annons också. Ovanligt. Har tittat på allt för många "rostfria" bilar i nyskick. | |
|
Har själv upplevt annonstexter vs verklighetens bild av olika objekt jag tittat på. Värst var den BMW 850 jag kikade på för 4 år sedan... Men detta är en lång historia som fick ett trevligt avslut ändå :) Frugan köpte istället den 320i vi har nu. Jag känner personligen att om jag annonserar ut verkligheten och i bästa möjliga mån försöker framställa bilen som jag skulle se den om jag var spekulant så slipper man en massa onödigt tjafs om diverse saker. Samtidigt så den som ringer/mailar intresse vet redan på förhand vad som väntar dem innan så att säga och diskussioner om priset brukar bli ganska så milda då jag redan påpekat bristerna. Hur det än är så får ev spekulant reda på skavankerna när dom kommer ( i fall man mörkar ) och inte så trevligt då om denna/dessa åkt lång väg och blivit lurade. Då förtjänar man spö rent ut sagt anser jag !! Sedan som Lövet tagit upp redan så smårepor etc finns alltid på beg bilar och naturligtvis skall man räkna med detta oavsett vad som står i en annons. Däremot rost,förbättringslackeringar,rinningar,dörruppslag och diverse större bucklor som inte omnämts i en annons är rent sagt en jävla lögn och trovärdigheten från ev säljare avspeglas där och då. Vad skall man då lita på vad som sägs med servicar etc om inga dokument finns mm? Nej personligen säljer jag hellre med sanning och kan se personen ifråga som köpt den i ögonen efteråt med ! |
|
|
Alex84 såna som dig skulle jag alltid vilja köpa bilar av! :) Mvh, Martin |
|
|
Nja,jag tycker alltid att mina bilar har mer skavanker än andra ;) Skämt åsido,jag är så korkad så jag tror fortfarande att ärlighet lönar sej ;) |
|
|
Det gör det också! |
|
| Är det denna bil ni snackat om:Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.