|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan igen, jag letar fortfarande efter en bil sen mitt sista inlägg. Har kollat på denna nu: Länk Jag är ju helt kass på bilar, så min fråga är till er alla, är priset värt det? Börjar bli lite trött på att inte våga köpa någon bil pga rädslan att bli blåst :(, så därför kommer jag antagligen köpa denna om inte ni säger att den VERKLIGEN inte är värd pengarna. Mvh Hanna | |
| Länken funkar inte för mig. | |
|
Denna länken ska fungera: Länk Mvh / Hanna |
|
|
Att kolla liknande bilar på blocket kan vara ett bra sätt att få en uppfattning om prisbild på modellen, utrustning osv. Sen är ju inte alltid det pris som begärs i annonser samma som priset vid affär. Om man känner att man inte har koll kan det vara bra om någon bilkunnig kan följa med och kolla men det är ju ingen garanti för att inget strular med ev objekt av intresse. Annars kan ett test hos motormännen som iofs kostar en slant reda ut det mesta om skicket på en bil. På konsumentverkets hemsida finns mycket nyttig information om bilköp, dels gällande din undersökningsplikt samt säljarens skyldigheter men även annan nyttig info om bilaffärer. Sen är det enligt mig viktigt att man får rätt "känsla" av bilen man tänkt köpa samt att säljaren är vettig. |
|
|
Hittade samma annons på blocket. Länk Fanns där några fler bilder. Tog mig friheten att kolla runt lite, och hittade då denna. Länk! Med det tänkte jag som så att hos en handlare får man oftast nån månads garanti på bilen. |
|
| Jag skulle försökt hitta en 2001 och framåt istället eftersom det kom en rad förbättrade uppdateringar på denna modell, däribland en bättre motor på 170hk. Borde inte vara någon större prisskillnad mellan dessa två modeller i dagsläget. | |
|
Fälgarna i annonsen är till en 5-serie, dessa måste sitta helknasigt på bilen. Den första har M-sport 1 och xenonljus, två trevliga detaljer jämfört med den hos handlaren. ------- //Lövet |
|
|
Jag skulle köpt en med m-sport bara för inredningens skull... Den robban länkar till har ju dessutom orangea blinkers, vilket gör att bilen ser minst fem år äldre ut... |
|
Roffa1 |
Den ljusblå BMW:n hos handlaren ser ju verkligen välskött ut, ser nästan ut som en pedant tidigare har ägt den. Den 1:a bilen i TS länk hade jag nog försökt att undvika av flera skäl än bara namnet. Handlar du bilen via en handlare så har du förhoppningsvis en liten chans till gratis reparation vid ev, fel. Dessutom har du en prutmån hos handlaren med (minst) -10.000:- efter lite förhandling. |
|
Roffa: Att man skulle kunna pruta "minst 10000:-" på en bil för 58000:-, som dessutom förefaller välskött, tvivlar jag på. Jag skulle tippa på 3-6000:-. MVH Christofer |
|
|
Bil 1 är fotad smutsig med dålig kamera vintertid. Bil 2 är nyrekondad och fotad sommartid. Inget säger egentligen att den är mer välskött för det. Kolla på bakstötfångaren på den ljusblå exempelvis. Jag skulle hellre köpa en bil med rätt utrustning än en som blänker lite mer för tillfället. Sådant kan man alltid fixa med rekond och omlack medans det är ekonomiskt vansinne att komplettera en bil i efterhand med sportstolar och xenonljus exempelvis. ------- //Lövet |
|
|
Hanna 79 Som jämförelse kan du titta på denna. Länk Grabbens bil, maila honom om du undrar ngt. Lite mer klös i 328:an:) |
|
Roffa1 |
Crille: Jag tänkte närmast på att det är en 320 (150hk) nästintill osäljbar, hade det varit en 325:a så hade den redan varit såld. Lövet: Såg också reflexerna i den bakre kofångaren, vet ej med säkerhet om det är repor eller reflexer från asfaltens vita markeringar. I vilket fall ser bilen mkt välskött ut. Till rätt pris kan det vara ett riktigt klipp för TS. Dessutom sitter det exklusiva 18" hjul på bilen. Vet vad fälgmodellen heter fast minnet sviker mig just nu, kommer dock ihåg att de kostar ca 16.000:- utan däck. Tillverkade i Tyskland för BMW. |
|
Hjulen heter Beyern Mesh.... MVH Christofer |
|
Roffa1 |
Crille: Stämmer bra.. |
| Om ekonomin tillåter så försök att hitta en faceliftad(från modellår -02) E46:a med M-sport... | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
ska du ändå gå på 320 så kan du lika gärna gå ner ett snäpp till så du får en ekonomisk motor denna tex Länk |
|
Den förarstolen var inte läcker. Har killen haft nitbälte på sig varje gång han gick in och ur? ------- //Lövet |
|
|
En kompis till mig som kan "hyfsat" om bilar säger att den som jag länkade till inte har m-paket, fast det står i annonsen. Kompisen säger att det sänker värdet oerhört om den inte har detta. Vad är M-paket och har bilen på annonsen det? |
|
| Den har M-paket 1 det ser man på kjolarna ratten stolarna. | |
|
Okej, men vad är M-paket 1 förnåt då? Är det värt extra pengar i dagsläget? Hur är det med kamrem på de här, säljaren säger att jag "inte behöver tänka på det". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.