|
|
|
|---|---|
|
Bmw 530 01 (E39) Suck vad trött jag börjar bli på denna bil. Jag åkte till macken för att tvättbilen i automatisk biltvätt. I tvätt-paketet var det underspolning som ingick. När bilen var ren och fin började lampan för nivåreglering lysa. Bilen hade INTE sjunkit ihop. Var ut ca 3 timmar senare och vred om nyckeln. Lampan var då släckt men tändes efter några sekunder och kompressorn gick igång i några sekunder. Eftersom bilen ej sjunkit ihop så antar jag att kompressorn stannade för att det redan fanns tillräckligt med luft. Vad tror ni kan vara felet? Hade någon bälg läckt så skulle den ju sjunkit ihop rejält, eller hur? Var sitter givarna som känner av nivån? Mycket tacksam för svar | |
|
Min lampa har oxå lyst lite då och då när den stått ute när det vart kallt. Men min sjunker ihop när den stått avstängd en lite längre stund... Kan det vara för fel när den sjunker ihop tro? Nån som vet??? |
|
| m´Min har också sjunkit ihop en gång när det var -20 ute. dock reste den sig sedan sen dess fungerade tills nu då.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är det så konstigt med underspolning dessutom när det är - grader ute. fukt fryser. Nivågivarna lär påverkas av detta. . ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Dag 2 Bilen har stått i kall garage över natten. Gick ut till bilen i morse och lampan har nu slocknat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.