|
|
|
|---|---|
|
Bmw 530 -01 Var och tvättade bilen och när jag rullade ut lossnade kåpan för sidobackspegeln som skyddar elektroniken. Jag testade att trycka dit den men den vill inte fastna. Jag ser heller inte riktigt hur den ska sitta fast på för vis. Försöker se om något fäste är av men svårt att se. Någon som vet vad ny kåpa kostar? BILD: Länk | |
| Fästen har gått av, är bara ett fäste som är kvar, brukar var 4 till antalet! | |
|
tack för snabbt svar. någon som vet vad sådan kåpa kostar? |
|
| Nästintill ingenting på skroten.. | |
| Skitkonstruktion har samma problem. | |
|
på skroten får man ju köpa hela backspegeln. dock vet jag ju inte om det blir billigare. håller med att konstruktionen kunde vara mycket bättre. verkar som allt går sönder när man ska tvätta e39an |
|
| Jag är inte så imponerad av kvaliten. | |
|
Dessa går inte sönder av sig självt utan det beror på att du eller någon tidigare ägare har försökt demontera den på fel sätt. Jag råkade ut för samma sak på en tidigare nyinköpt bil och då monterade jag fast kåpan med dubbelhäftande "supertejp". En röd tejp som jag köpte på Claes Ohlson. Kåpan satt då kvar utan problem i de tre år jag behöll bilen. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
ja för det verkar väldigt skumt att alla 4 fästen gått sönder samtidigt. tack för tipset ang tejpen. var in på clas ohlsons hemsida och såg att tejpen även klarade kyla. |
|
Roffa1 |
Brukar de inte paja mest på bilar med el-infällbara speglar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.