AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.657

Hur är det med kvaliten på Schmiedmanns delar igentligen?

Vi
61
Viktor_535
BMW 525 Sportlimousine -94

Hej har bytt det mesta i framvagnen bärarmar + pendelstag för cirka 6 månader sedan. Och nu nyligen även alla styrstag.
Var idag ute och upptäckte sprickor på samtliga gummin till pendelstagen + höger bakre bärarm.

Allt inhandlat på Schmiedmann
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Enligt mig så är det mkt bra kvalite.
Jag har aldrig upplevt ngt negativt med sakerna jag köpt från dom!
Roffa1
Tycker att Schmiedmann tillhandahåller mkt bra produkter (bl,a BMW orig) dessutom en utomordentligt trevlig och tillmötesgående personal, en stor eloge till Viktor.

Vänder mig alltid i 1:a hand till Schmiedmann när det gäller inköp av tillbehör eller reservdelar.

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Mycket köps i Asien....jag rekomenderar att du vänder dig till BMW själva nästa gång för du kommer bli förvånad att dem inte är dyrare än andra verkstäder eller reservdelsbutiker....snarare billigare i många fall som jag behövt köpa till mina bilar.

"Riktiga män kör diesel"
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Schmiedmann säljer ju bmw-originaldelar så det behöver ju inte utesluta något. Finns det inte listat kan man alltid slå in artnr och få fram pris och beställa.

Jag tycker fram för allt de har utomordentligt trevlig personal. Delarna jag köpt därifrån har varit ok, varken wow eller urk. Gäller kinakopior då.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
HAr du provat att reklamera kanske?

BMW M-POWER
Vi
61
Viktor_535
BMW 525 Sportlimousine -94

Ringde till dom idag och det var inga problem =) Jag tycker att dom är bra och göra med, kommer fortsätta köpa delar av dom. Men lite att det går sönder efter 6-7 månader =/
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller med, är ett bra företag med bra saker och bra personal.
Kommer garanterat handla där igen om jag någonsin hittar någon ny bmw :-)

Finns det OEM-nummer på varan är det originaldelar.

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Hass:

Nej det betyder det inte, dom har originalartnr på mängder av deras prylar (alla vad jag vet som motsvarar en originaldel)

När jag jämförde en bromsskiva såg jag dock att originaldelen hade bindesträck mellan siffrorna, medans piratdelen hade alla i följd.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Japmax: Helt riktigt, original delar har bindestreck och på eftermarknadsdelar står allt i ett. Detta för att det ska vara enkelt att söka upp rätt artikel om man har original nr. Om man är inne på en eftermarknadsdel kan man även trycka på "visa som original" för att få pris på BMW original artikel. Det står även i informationen på varje artikel om den är original eller inte.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.