AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.789

BMW M3 Bra pris

Jo
84
Jo4l
328im -00
Länk , nån som vet nått om bilen, har för mig att den har varit ute många ggr förut, har ju gått ganska långt men kan ju vara fin endå?
Vet inget om bilen... Men är ca 190000 kr ett så bra pris när bilen har gått 17000 mil?
Jo
84
Jo4l
328im -00
nja de klart nu när det börjar bli vinter, kanske inte var ett så bra pris iaf
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Hej,

Jag har kollat på bilen och provkört den. När jag hittade den via annons stod det att hela växellådan var bytt. Papper fanns osv berättade då den här bilfirman.

Jag kom dit, bilen var i fantastiskt skick. Dock bubblade färgen typ "rost" vid backspeglarna och det fanns en 20cm repa på bakskärmen. Färgen var sliten i förar sätet. Annars inte ett stenskott i fronten mer eller mindre, så lite stenskott så att man direkt funderar omlackering eftersom den rullat 17000 mil.

Ja just det, säljaren sa även att den rullat 15800 mil, när jag kom dit stod det 16800. :S

Iaf, säljaren säger att bilen "ritar" i 120km/h, att det satt andra kolvar på den. Att det var ett nytt rostfritt sport avgassystem.

Jag ringde tidigare ägare till bilen och kom i kontakt med personen som skulle ha bytat växellåda. Han berättade dock att det endast var hydraliken som var bytad. Han berättade även att det inte satt andra kolvar på den, eller annat avgassystem. Denna ägaren hade sålt bilen för 145 000 till nästa ägare, vilket jag sedan ringer till eftersom det är han som ägt bilen innan säljaren. Denna person äger en bilfirma, även han förnekar andra kolvar och annorlunda avgassystem. Han berättade även att inredningen var "ommålad" tidigare. Denna ägaren menade även på att SMG lådan slirade lite vid riktigt tungt pådrag, därför han sålde den vidare.

Kan hända att nuvarande säljare har bytat avgassytem, kolvar men varför står det inte det i annonsen? Sedan så gick den absolut inte bättre än min M3a jag äger idag. Den ritade inte heller i 120km/h...eller låter annorlunda.

Jag backade iof redan ur vid att det endast var hydraliken som var bytt. Säljaren över lag tycker jag var riktigt mysko, han berättade inget om bilen fören man väl upptäckte det som var fel.

190 000kr? Nej, kanske 170 000...max.

+ till bilen var att det var absolut inga klonk eller liknande.

Grymt snygg m3 iaf, riktigt snygga färger!
Jo
84
Jo4l
328im -00
jo tyckte också den såg riktigt fin ut på bilden!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.