|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Behöver synpunkter angående länkad bil. Länk! Är priset rimligt, tror ni et finns prutmån med tanke på att vinterdäck saknas? Känns iof som ett bra pris redan nu.. Vad tror ni bilen är värd om 3år med en mätarställning på 13000mil? Mycket tacksam för hjälp. mvh Jens | |
|
Visst, prova du med bud alt att vinterhjul (inte bara däck) skall medfölja. Halva priset om 3 år, dvs värdeminskning + kapitalkostnad ca 3500 kr/mån. |
|
|
Det är 70'! mer än en bil som saknar M-paketet och sportstolar!! Helt galet enligt min mening. Hur mycket kan ett eftermarknads M-paket kosta? 20'? Jag skulle ALDRIG betala det för lite extra plast i fronten. Mvh MArin |
|
|
Mer än 200' bör den inte kosta. 70' skiljer det väl knappast. En 325 -06:a med 7000mil hos auktoriserad BMW handlare brukar inte ha en prislapp på 149'. M-paket är betydligt mer en en plastfront. Glöm inte inredningen, chassit, fälgarna tillsammans shadowline som gör det till en betydligt trevligare bil. |
|
|
Den blir inte tråkigare med M-paket, men är det är värt 70'?! T.ex. min bil får han för 150'! Den länkade bilen har en gång i tiden troligtvis varit i privat bruk, så varför inte köpa en bil på privatmarknaden och spara 20-30'? Med Blockets beg.garanti finns idag ingen anledning att handla på firma. |
|
Villurski |
En sen 2006:a med 8000 mil, men touring, stod hos oss rätt länge för 199'. Den hade inte läder, men aktiv styrning, och mörkgrå i extremt bra skick. I övrigt samma spec. Det var för drygt ett år sedan. Känns som mer än 30'-40' för dyrt för denna idag. Fina bilar, men dom är inte gjorda av guld. |
|
Känns spontand lite för dyr. ca 20-30 för högt. Kolla så den inte rycker bara. Mycket vanligt problem på 218 hk 6:an. Inte lika lätt att handla privat om man vill ha finans på bilen! Mycket svårare och fixa det privat. Vet att det finns på banken men inte alla banker som accepterar privatköp (Nordea) Och andra "internett" banker har högre ränta och kräver betydligt mer för att det ska gå igenom. För BMW finans så räcker bilen som säkerhet. |
|
|
Hej, tack för alla synpunkter. Kände också någonstans att den spontant känndes dyr. Kommer inte låna pengar för att köpa bil så finanserings aspekten styr inte om det blir köp privat eller via handlare. Men jag hittar inga m-sport 325-330 för 180 mackor? :-) Har iof inte letat särskilt länge men jag tycker spontant att utbudet är lite dåligt just nu. Håller ni med? |
|
|
Marin, håller med dig i det mesta och jag köper istort sett aldrig på bilfirma. Men ska man jämföra priser så är en bil på BMW klart dyrare vilket den ska vara då det är ett tryggare köp. Tittar lite efter en 325, 330 med M-sport pkt. Blir inget sugen på en med standardstolar, plastratt och 16" fälgar (nu menar jag inte specifikt din bil). Personligen skulle jag leta vidare och försöka hitta en motsvarande på privatmarknaden för runt 180´. 30' tycker jag personligen paketet är värt då du bilen blir betydligt lättare att sälja när det är dags och då får du tillbaka det mesta av merkostnaden. |
|
Djuro |
Denna hade varit helt ok om den inte saknat xenon=( Länk |
|
Ok, märker jag ha lite dålig koll.. Hur ser du att den saknar xenon? Måste väl för fan vara standard??? mvh Jens |
|
|
Xenon är inte standard på någon E9X. Det är ett närapå "måste" för många spekulanter idag. Den länkade bilen är mycket dyr, jag hade ganska bra koll på just 325 M-sport för ca 2år sedan och då låg 2006:or faktiskt runt vad de begär för denna. Historiskt sett är M-sportbilarna otroligt eftertraktade och dessutom relativt ovanliga, ffa om man därtill har ytterligare krav som färg, mil, 18-tumshjul, Hifi-system etc. 30-40kkr upp jmf med en vanlig 325 är rimligt, det gör en hel del för utseendet som tilltalar många. Med 13kmil om tre år är denna gissningsvis värd ca 130-150kkr. Trots att en ny 3a finns på marknaden bör denna fortfarande vara eftertraktad pga dess utrustningsnivå. |
|
|
Jensa: I strålkastaren på en bil med xenon ser ut så här... Länk Länk |
|
|
Hej igen. Hur känns priset på denna vagn: Länk Jag är egentligen inte låst till sedan-modell eller m-sport utan vill ha en fin vagn som är vettigt prissatt. |
|
|
Jäklar vad snabb ni är att svara. Tack så mycket Grodan och Kristoffer_L! |
|
|
Hej. Ni får gärna tipsa på vettigt utrustade samt prissatta 3or som ni anser vara vettiga köp. Taket ligger på 230 papp efter prut. Jag vill som alla andra gör en bra bilaffär, trots att sådana inte finns :-) Mvh Jens |
|
| Mycket bra pris på den touringen, enda nackdelen är att den saknar läderklädsel. Enligt mig om man ska lägga ut så mycket pengar på en bil då är läderklädsel ett måste. Själv har jag en 325 E91 med läderklädsel, panormatak m.m. Jag valde bort en med M-pkt och valde istället panoramatak. | |
Villurski |
Länk Lite mer valuta för 219' enligt mig :) |
| Håller med Villurski. :) | |
|
Villurski: den bilen är klockren! Får ringa imorgon och höra mig för. Synd att det är en bra bit mellan Borås och sthlm.. Hur var kvaliten på de tidiga e90 bilarna, se länk nedan. Denna är betydligt billigare men jag tycker utrustningen är trevlig samt att jag inte kör mer än ca 1000mil/år. Så milen avskräcker mig inte så värst Länk Får tacka igen alla på detta utmärkta forum! /Jens |
|
| Den där svarta var också prisvärd. 11000 mil för en BMW är ingenting, min förra E90 hade gått 13600 när jag sålde den i sommras och jag kan säga att jag fick ut mer än vad den där sista som du länkade till begär. Slå till och sen skaffar du 18" eller 19" fälgar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.