|
|
|
|---|---|
|
En mindre lustig sak hände mig i höstas när jag besiktigade bilen hos SBP i solna. Samtidigt som killen kollade igenom min bil så höll en annan kille på med en Audi av sportigare modell. Bilarna blir klara samtidigt och ska ut och bromstestas. Jag och Audiägaren blir kvar i testhallen. Minuten senare hör vi våra bilar vråla till rejält, sen är det 2 blåa streck som rejsar på gatan utanför. Satan vad lacka vi var när dom kom tillbaka, dom var dock helt oförstående och tyckte inte det var så farligt. Nästa gång hoppas jag nästan på den nitiske, äldre besiktningsmannen som finns i varje SBP hall. Dom brukar inte köra streetrace i varjefall. J | |
|
Hota med att anmäla...och så säger du att om dom ser genom fingrarna för en eventuell turbokonvertering så kan du glömma det hela :)...skulle jag ha gjort iaf // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Man undrar ju var dom hittar dom där typerna, han som besiktigade min bil pratade och såg ut som han precis muckat från en anstalt. Drägg! |
|
| En god idé är ju att åka med vid provkörningen! | |
|
Mycker dålig stil av dom tycker jag.. tycker du borde ta upp det. Finns på icq: 60288954 |
|
|
Där jag besiktar bilen så åker man alltid med själv... Besiktade min i vintras. Jävla vad försiktig killen var på gasen... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| Besiktningsteknikern är skyldig att åtminstone erbjuda dig att åka med. Sen gör du ju som kund som du vill. | |
| När jag besiktade min m3a så åkte han iväg och kom tillbax efter ca 10minuter jag fråga om bilen gick bra då svara han "JA FYFAN".. | |
|
Jag tycker att det låter väldigt konstigt att ni ej åker med i bilen under provturen! Jag skulle *aldrig* släppa iväg en främmande människa i in bil! Jag hoppar vid besiktning alltid in på passagerarsidan, när det det vankas provtur, innan han ens hinner fråga. |
|
|
precis... ska han köra så SKA jag åka med... finns inget annat alternativ. /Jonas |
|
|
På bilbesiktningen i Södertälje gasar de rätt bra också. Var med en kille som besiktigade sin 528 -86 och det var en ung ilrare som tog hand om den. Det var vinter och han körde 3-4 varv runt byggnaden och kom runt hörnet med kronhäng varje gång, dessutom hörde man hur han varvade motorn friskt på andra sidan huset. På samma ställe skulle samma kille besiktiga sin typhoon något år senare och en något äldre kille tog hand om den. Han stampade i väg rätt friskt även om det inte var fullgas hela vägen genom växlarna. Jag tänker mig för både 2 och 3 gånger innan jag besiktigar bilen där, de vill inte att man åker med under provkörningen. Däremot kan jag rekommendera Nyköping. Ett mycket trevligt och professionellt bemötande och där är förfarandet utformat så att det passar bäst om man åker med under provkörningen. F.ö. en mycket vettig tråd som jag hoppas blir en liten följetong, det är väl värt att tipsa varandra om vart man hittar entusiastiska besiktningsmän. RAWLAW V8:a bruksbil Rad4:a i hobbybilen Where did I go wrong?... |
|
|
Besiktningsmännen kan väl knappast neka, om man vill följa med? Tror inte att de vågar gasa så friskt då... *Best Man Wins* |
|
| rawlaw.. Det var i södertälje jag besiktade.. | |
|
Här i Karlskrona så låter det typ så här från besgubbarna. "Sådärja, hoppa in så ska vi bara åka en sväng oxå". Alltså, dom säger alltid till att man ska vara med som passagerare. Å andra sidan så skulle dom inte få köra min bil utan att jag är med. Jag har förvisso aldrig bes en BMW men har fått pappren för bes nu så det ska bli intressant att se om dom gör skillnad på bil och bil. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Här säger dom -Hoppa in så tar vi en tur, så kör dom runt besiktningen å sen får man papprena. __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 www.akka.tk |
|
Crusty |
Som i Malmö då...! |
|
Under alla år jag besiktigat mina bilar har jag alltid fått åka med, men i år bad besiktningsmannen mig vänta i hallen. Jag blev lite snopen, men jag trodde det var nya regler. CHS |
|
|
I vintras nu så fick kompisens subaru imprexa en buckla pga besiktningsmannes lilla "vansinnesfärd", detta trots att ägaren åkte med. Han tryckte på för mycket med gas och fick sladd men returen lyckades han inte häva så bilen sladdade in i en annan bil som stod på kö till besiktningen. Gissa om kompisen blev förbannad. Även om bilprovningen fick stå för allt så kan jag inte förstå varför dem inte avskeda personen i fråga. ** be as free as you want ** |
|
|
Jag har besiktat i Vinsta och Högdalen i Stockholm, har bara bra saker att säga om besiktningsmännen jag haft att göra med. www.malte-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.