AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.366

Felmedelande på bakljusen e39

By
59
Bystedt85
Bmw 530d Msport -99
Bmw 530d Msport -05
hej..Får felmedelande på bakljusen fast dom fungerar..nån som vet hur många watt diverse brännare ska ha?? el. kan det va de som e problemet att det är för klena brännare??
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det kan vara en gammal och nyare lampa eller lite ärg i sockeln som gör en liten resistansskillnad som ljusmodulen tror är en trasig lamp, byt alla lampor i kretsen till nya.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Har exakt samma problem med min e39. Ska kolla upp det där om det ärgat sig. återkommer utifall det var det som var felet eller ej.

Need More RAM
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Det är inte ett bromsljus som är trasigt då?
Jag hade också varning på ett bakljus, men allt fungerade när jag kollade. Det tog ett tag innan jag insåg att det var ett bromsljus som pajat.
På Min så fungerar bromsljusen, back och blinkers hela fadderullan. men får fortfarande fel meddelande.

Need More RAM
Ko
84
Kokerskan
Biarritz blau 540IM -00
Glöm inte att ni har ett "högt" bromsljus också... Själv tänkte jag inte på det när jag fick upp en varning på min gamla E39
Kokerskan: haha det var det som var felet på min :P tänkte inte alls på att den fanns där ens var ju täckt med snö med iofs :P ett varmt tack för tipset!

Need More RAM
Ko
84
Kokerskan
Biarritz blau 540IM -00
Haha! Lysande! I displayen ser det ju ut som om att det är höger lykta som är trasig!
Kul att jag kunde hjälpa till :) gott nytt år!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.