|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Verdi, bra att du är skärpt när jag virrade till det :-) Menade Med Känslas coupe och då är det såklart en e92, sorry. Vill minnas att han bytte till sig en Golf R istället. Du har rätt, faceliften kostade 298' och den är borta. Den icke faceliftade (-08:an) kostar 288' som du skriver. |
|
|
"Jag har inte tid att sitta o jaga bilar på KVD då jag bröst köper en bil från företag då jag finnanserar mina bilar via mitt företag." Finansierar du dina privatbilar via ditt företag? Hur går det till? Om man kan göra det, så ja tack! :) |
|
|
Jag skulle vilja vända på OT-frågan: om man har en firma med någolunda generös arbetsbeskrivning ("konsultverksamhet") etc, finns det då öht något sätt som skattemyndigheten kan kontrollera att man inte använder firmabilen privat? Krävs det körjournal? Om ja, behöver den vidimeras mot exv kundregister eller blir den en "sagobok" pro forma? I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy! |
|
|
Profossen: Tjänstebil i sitt företag kan man "plocka ut" oberoende av verksamhet. Du får beroende av märke och modell en förmånsbeskattning (enl skatteverket). Du behöver inte föra körjournal om du inte har fritt bränsle. Då blir det bränsleförmån där du får skatta för dina privata mil. Har du i ditt företag t ex en pick-up för att transportera eller använda som servicebil så är den inte förmånsbeskattad så länge som den står parkerad vid din arbetsplats. Denna bil kräver dock alltid körjournal för att bekräfta att denna bil inte används för privata resor. |
|
| Bilen ligger kvar på handlarens hemsida.... | |
| Den är nu reggad på Solåsens Bilcenter, Jönköping, sedan 2011-01-31. | |
| Ang tjänstebil så tycks byggjobbare o likn som har servicebil som dom ambulerar runt med mellan olika jobb få ta hem dem över natten. Grannen som har sån bil påstår det i alla fall. | |
|
Resor till och från arbetet anses privata och är en löneförmån. Ska alltså beskattas. De arbetsgivare som låter anställda köra dessa bilar privat kan åka på att betala sociala avgifter för löneförmånen och den anställde får således skatta för densamma. |
|
|
Om den anställde har stationeringsort hemma (vanligt) så är det tjänsteresor direkt till arbetsplatsen (som ofta är ett bygge eller liknande i det här fallen) ------- //Lövet |
|
| Var det inte en fälgfirma i Stockholm som köpte den? Har vi en Ole & Mr Olimpic igen? | |
|
Xtrema bilar verkar verkligen vara ungdomens källa för bilar! Länk Före den kom till Xtrema: Länk Och en Ådi: Länk Före den kom till xtrema: Länk Eller denna mycket mkt välvårdade, mycket välvårdade fullservade 330: Länk Före den kom till xtrema: Länk Med reservation för felskrivning...;)))) |
|
|
Där ser man. Ännu en lurendrejare. Den sista hade i alla fall korrekt mätarställning. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Av alla saker att fuska med så måste svensksålda bilar från KVD vara det allra sämsta. Allt finns ju på Google! ------- //Lövet |
|
Verdi |
Det var ju inte jättemycket skruvat. Den första kan ju vara en felskrivning. 11900 ist för 12900. Den andra ska bara vara skruvad 132 mil?` Eller har de redan fixat annonserna? |
|
LLoydan: Wow, bra jobbat! Kan man inte sätta dit sådana här brottslingar? Har du skickat information till polisen eller liknande? |
|
| Jag tror tyvärr inte det är brottsligt att sälja en bil mer felaktig mätarställning. | |
|
Stefan: Ser att det börjar närma sig leverans - Spännande! Själv håller jag utkik efter en beggad s-tronic men dom är fortfarande lite för dyra. Begagnatpriserna på dom står sig (för) bra tycker jag. |
|
|
Jag tror inte det står fel på mätaren i det här fallen utan de skriver fel medvetet i annonserna för att hamna i rätt intervall på Blocket. När sedan kunden kommer och ska handla får man nog ett avmätt "oj, vi har visst skrivit lite fel". ------- //Lövet |
|
|
Precis som Lövet säger. Jag ville mest visa på att dom satt det i system att skriva "fel" miltal i sina annonser. Det fattas oftast några hundra mil. Det verkar dock vara många bilhandlare som gör detta. 12800 mil låter tydligen mycket mindre än 12986 mil. Säkert mycket psykologi i det där... Den stackarn som däremot köper den mkt, mycket välvårdade 330:in för sina sista sparslantar nog kommer bli besviken även om milen stämmer ganska bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.