AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.290

Varning för Bilhandlare som backar mätare

Sida 4 av 6
Är det bara jag som anar en utslätande och insmilande ton av 3MW?

Om man vore lagd åt det misstänksamma hållet så hade man kunnat tro att det i själva verket är firman som sitter och skriver.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"KVD går igenom en bil men vet inte mer om bakgrunden än vad papper säger."

Historiken får man väl oftast forska i själv oavsett var man köper bilen?
Jag tycker det är ganska normalt att en bil som är leasad i 3år ska avyttras.

"Sedan om en firma handlar och lägger på x antal tusen gör ju inte saken bättre även om "kompisen" har varit där och tittat."

Nja, bilen kan absolut bli bättre på bilfirman. Bilfirmor fixar ofta till div fel och brister, till skillnad från KVD som istället upplyser om dem. Bilfirman putsar och fixar inte primärt för att vara hyggliga utan för att det går att ta ut ett högre pris.
I detta fall polerades lacken upp så att repor och märken försvann och bilen fick nya däck. Så jag anser att 3MW fick en bättre bil än vad hans skulle fått hos KVD. Dessutom hemlevererad och finansierad. (Men det kostade en slant).

"För firman som köper den gör det knappast för att göra den finare/bättre utan för att enbart tjäna pengar."

Absolut.
Eftersom nyare begagnade BMWs inte växer på träd så är väldigt många av begagnade BMWs hos BMW återförsäljare fd leasingbilar från t ex Sixt eller Fleetmanager. Väldigt få är fd privatbilar.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Modigt att köpa bil onykter :-)
Var det 275 eller 300 tkr?
Jag har köpt några bilar via KVD, bra neutral beskrivning av fordonet.
Har häft ett köp hos KVD då jag hittade ett kostsamt fel som ej fanns med i beskrivningen.
Det är många bilhandlare som köper via KVD och gör ”quick-fix” på bilarna och trycker ut dom på marknaden med en högre prislapp.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Edit funktion vore bra.
Menar "hävt" ett köp
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mårtenssons bil i Hörby och Femmans bil i Örebro är en av KVDs största kunder.
30' till 50' på påslag på priset i genomsnitt.
Andersk: Att "häfa" ett köp är riktigt seriös old-school, dvs nu snackar vi adertonhundratal :-)
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Kristoffer_L
:-)
3M
718
3MW
E36 Ti
grabbar kom igen nu!! jag jobba inte på Xtremabilar, har inget med de att göra, känner inte de på sånt sätt och står inte på deras sida vid mätarfiffel!

Jag äger o driver företaget PITSTOP i stockholm (KISTA)

köpte bilen för 275tkr som var utannonserad för 299tkr
fick med ny monterade sommardäck i 255/35r18 av märket michelin och fram däcken var nästan nya. de hade dragit ut alla bucklor som fanns på KVDs bilder som nån här länkade till. och med tanke på mitt jobb som bilrekondare kan jag säga att bilen har varit våtslipad samt grovpolerad då den ser nästan nya ut i lacken!

Jag säger bara att jag tyckte att jag gjorde en bra affär och inget annat! (är det olagligt o tycka det? för här på AP mistänker ni en för att vara partisk så fort man öppnar käften och skriver nånting god om företaget som gjort fel)

Och som sagt jag bestämde mig på fyllan att jag skulle ha bilen och med tanke på att ägaren hörde av sig direkt efter mitt sms så var den biten klar fick köra bilen på dagen innan jag åkte hem och jag ser inget konstigt med det! (inte så att jag satt och drack med 300tkr på bordet och köpte bilen)

Jag ska ta bilder på bilen när jag fått på mina personliga plåtar (PITSTOP) och länka de hit så ni ser att jag inte har nåt de att göra!

Tack för mig!!

PS tycker fortfaramde att 275 för en 335i sv-såld bil med 4500mil på mätaren och m-pkt är bra :D

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
3MV, ser fram emot bilder på din nya 335 men inte för att jag tvivlar på att du har köpt den.

ursäkta O.T men är det du som äger en av få gatreggade Ariel Atom?
(Om det är så vill jag att du kontaktar mig innan du säljer den ;-))
3M
718
3MW
E36 Ti
Tjena BjörnB! Jag lägger upp bilder så fort plåtarna är på :)
Jag äger företaget ja men atomen tillhörde förra ägaren och är numera skrotad:(

Den kompressor konverterades och byggdes om för ca 500tkr men en mekaniker lindade den runt ett träd vid finjusteringen :( (avställd o oförsäkrad)
3MW: Arash är det du?
3M
718
3MW
E36 Ti
Sevak nej tyvärr men min svåger heter arash :)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Bilfirmorna är tvugna att ge viss garanti också, friskriver sig inte KVD från det?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
3MV, ajajaj, tråkigt att höra om Atomen (och mekanikerns) öde.

Hur ska jag nu komma över en gatreggad Atom ;-)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Jag kan ingenting om någonting, men har dreglat över en vit 335:a, nyare modell, som bjöds ut för strax under 400" i uppsalatrakten... Så 275" låter i jämförelse som ett bra pris. I min värld motiverar inte en något år nyare bil med mer lull-lull ett värde om minst 100" upp.. Kan ha varit så att den var en 4wd iofs, men ändå... 100 loppor upp i pris.. Eller?.

I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy!
Verdi
Det var ett helt ok pris. Den här tråden svämmar över av fördomar och skitsnack i typisk AP-anda. Vissa av er borde skämmas.

Den i Uppsala är det ju en forumprofil som försöker sälja. Fast det vet du kanske om? Tror aldrig han får mer än 350' men försöka duger som man brukar säga. :=)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Verdi, den i Uppsala är nog såld. För övrigt en av de snyggaste e90 jag sett.

Intressant att facelift touringen for 288' finns kvar. Trodde den skulle gå rätt snabbt (kanske till dig Verdi ;-))

Verdi
E90? Pratade ni inte om Med Känslas E92:a? Ja, den är inte på blocket längre iaf. Kanske såld? Den har dock kommit tillbaka åtminstone en gång tidigare så helt säkert är det ju inte. :=)

Facelift-touringen är såld och borta. Den kostade 298'. Den för 288' är ej LCI och sämre utrustad. Absolut inte aktuell för min del. Det som lockade med den andra 335:an var ju att det var en LCI med grym utrustning för ett bra pris.

Hade en deal klar på den men backade ur. Sen när den låg kvar kunde jag ändå inte hålla mig och la ett lite lägre bud ifall han hade mjuknat lite. Då var den precis borta... Dock var den trimmad, vilket han hade undanhållit från mig första gången vi pratade så då kändes det lättare. :)

Ska ju inte byta förrän till sommaren heller så det ska till något extremt fynd för att jag ska slå till redan nu. Så jag kollar ju blocket och kvd varje dag. :)

Har tre spår just nu. Budgeten är väl ~350', men helst under 300' om det går.

1. 330dAT LCI eller Audi A4 B8 3.0 TDI automat med rimliga mil. ~5000 mil?
2. Lagerbil/nybil, ev som förmånsbil. Typ MB C220 kombi eller BMW 320dAT.
3. Större kombi. Typ MB E320, 525dAT LCI...

Vill man ha en Audi A4 diesel med quattro och automat måste man upp på 3.0-motorn som är alldeles för dyr som ny.

Sportstolar, farthållare, ACC, PDC, xenon, automat, kombi, ej framhjulsdrift, halvskinn/skinn är väl mer eller mindre krav.

Och imorse såg jag att Citroen C5 kombi är rätt billig med 160hk dieseln...
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Okej, såg den på blocket, plåtad vid slottet tror jag.. Ruskigt fin men den skänktes ju direkt inte bort heller...

I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.