AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.294

Varning för Bilhandlare som backar mätare

Sida 3 av 6
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
3MW: Visst är det tungt när man vaknar upp dagen efter och upptäcker att man köpte en bil på fyllan för 300' som för ett par veckor sedan såldes för 238' på kvd! I min värld hade en smart människa köpt den direkt av KVD och fixat till den själv...

Men det är klart, vem vill köpa en bil av kvd? Deras beskrivningar är ju ett skämt! Föra att inte tala om bilderna! Och mätarställning kan de inte heller ange korrekt...;)

Länk
3MW
Ja det gör jag!!!!!!!!!!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vilken ågren man måste ha för att på fyllan köpa en bil för 300 lax, och dagen därpå upptäcka att säljaren köpte in bilen 2v tidigare för 240 lax. Dessutom från en sajt där vem som helst kan köpa bilen. Damn!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Länk

Verkar vara långt under normalt skick för en 3 år gammal bil med 4.000 mil på mataren.
Vanvårdad skulle jag bedömt det som. En typisk leasingbil.

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Var nu inte så tarvliga mot 3MW.
Han lyckades ju med att köra SKITEN ur sitt nya fynd vilket säkert ökar chanserna att få bra betalt för den när det blir salu dax.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag var och tittade och provkörde bilen och jag skulle absolut inte klassa den som vanvådad.

Tyvärr kunde jag inte granska lackskadorna då det var mörkt ute och jag lyckade inte hitta dem med en enkel ficklampa, så det var knappast några större grejer. Men jag budgeterade mentalt med 5.000 i lack när jag bjöd på bilen.

Skavda fälgar var ett mindre skavmärke på ett av sommarhjulen.
Sommar däcken var dock ganska slitna (mönsterdjup redovisas tydligt av KVD).

Innuti var den i det närmaste som ny och den gick bra.

240' var väl ett hyggligt pris. 300' tycker jag låter högt men vi vet väl inte vad den egentligen såldes för på bilfirman?
Är det så att firman kostat på den nya däck (som en seriös bilfirma gör) och räknar med 20-30' i prut så ser jag inget konstigt i prissättningen.

Men köpa bil i fyllan låter vågat ;-)

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Snacka om bakfylla. 60 lock back.

Det jag undrar är hur han provkörde bilen om han "satt och drack med polarna".
Fast köper man en begagnad bil på 300 bruna bananer så behöver man kanske inte provköra.

Tror ni säljaren är nöjd då? :)
3MW
Helt dött från dej men du kanche
är ute och kör skiten av bilen tillbaks till handlarn
han ringe visst dej och bjöd 25000:- upp
hörde det från säker källa från några snubbar
utanför systemet:))
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
kanske att 3MW arbetar på en bilfirma??
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
han bara försvann.....

MvH Bmw 4-ever
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Ibland skrivs det inlägg här på AP som man aldrig kommer glömma.Det kan röra sig om vettiga tips,och det kan röra sig om fylleköp av bil för 300 papp.
3MW 4 president!
3M
718
3MW
E36 Ti
Hallå igen!! Jag har jobbat hela dagen o inte hunnit logga in.

Haha jag är inte troll här på forumet!
Det jag menar är att jag gjorde en grymt bra affär på bilen enligt mig dä priset var rätt o den hade färgen o utr som passade just mig. Sen så tror jag inte att jag betalt för mkt för bilen då de ligger rätt i pris! Gällande köpet så var det en polare som hade kört just den bilen o gick i god för skicket!
Jag har inte tid att sitta o jaga bilar på KVD då jag bröst köper en bil från företag då jag finnanserar mina bilar via mitt företag. (vet inte äns hur det funkar att köpa bil på KVD).
Jag säger inte att man ska vara tyst utan tänka på vad som skrivs o så vidare. Jag känner att jag gjorde en trevligt affär o det gick skit smidigt enligt mig. Har själv varit nära att bli blåst på skruvade bilar men tack vare autopower så har det gått bra. Kanske formulerade mig fel men hoppas alla förstår!
O som nån tidigare skrev o inte trodde på affären så är jag glad att reg nr på bilen kom fram för nu vet ni om några dagar att den står på mitt företag! O jag säljer eller köper inga bilar (mer än privat)
O jag driver en renons o fälg firma i Sthlm. Skicket på bilen är grymt bra med tanke på 4000mil o jag har 2st lättare kantstötning på sommar fälgarna (som nu blivit vinter)
O jag lovar att ni kommer o se mer av den bilen när jag är köar med den ;)

Så hoppas alla är nöjda nu o förstår att jag ville bara skriva positivt om företaget o inget annat.
3M
718
3MW
E36 Ti
Ps fick helt ny polerad bil där alla skavanker var borta samt nya däck o nu när vi känner till objektet så gav jag 275k för bilen. Fortfarande dåligt affär?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Får gratulera till en trevlig bil!

Kul att det gick så enkelt att åtgärda lackskadorna. Fast jag har svårt att se hur man polerar bort inbukningar?

275' med nya däck och kanske någon form av garanti (?) är nog ett ganska normalt pris för en svensksåld 08:a med relativt få mil. Och egentligen blir det inte sämre av att firman bara gett 240' även om det kan kännas knepigt men det verkar inte störa dig och det är ju huvudsaken.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
275 kkr är i mina ögon för mycket när det gäller "grisen i säcken bilar".

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Glömde.

Men det är som med konst - en tavla är värd vad en köpare vill betala.

Kävlingepågen: Jag var med och bjöd på en 320dT M-sport -08 sommaren 2009 som till slut gick för 280kkr till Mårtenssons Bil i Hörby. De satte sedan ut bilen för 349kkr och fick den såld via export inom kort.
Big business :-)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kävlingepågen, på vilket sätt menar du att det är grisen i säcken?

Att köpa på KVD eller av en tveksam bilfirma?

På KVD är bilen hyffsat genomgången, iallafall betydligt mer än den genomsnittligen bilköparen gör eller låter göra. De verkar inte ha något intresse av att dölja fel, snarare tvärtom.
Du får granska och provköra bilen innan budgivningen om du vill.

Antar att 3MW dessutom granskade och prokvkörde bilen (i nyktert tillstånd)innan kontrakt skrevs.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Både och BjörnB.

KVD går igenom en bil men vet inte mer om bakgrunden än vad papper säger.
Sedan om en firma handlar och lägger på x antal tusen gör ju inte saken bättre även om "kompisen" har varit där och tittat.
För firman som köper den gör det knappast för att göra den finare/bättre utan för att enbart tjäna pengar.
Leasingbilar/återtagande eller ägda av kommunen ger varningssignaler i mina öron.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är inte återtag främst utan försäljningar som sker i slutet av en leasingperiod. En märkeshandlare har MINDRE koll på sina bilar än vad KVD har. Ändå går folk dit gladeligen och betalar 50.000kr extra trots att bilarna varit ute på samma typ av leasing som hos KVD men bara löses ut på ett annat sätt. (Leasingföraren vill byta märke och inte byta in sin bil exempelvis).

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.