|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Xtrema Bilar i Blidsberg AB - 556804-3284 Verkar ju vara en seriös firma. Ändrade status på bolaget i augusti från lagerbolag till bilhandel. I december har man skulder hos kronofogden. Skönt att en 20-åring börjar sin "karriär" med att skruva bilar... |
|
|
Har ingen erfarenhet av just dessa handlare, i Norrköping finns en återförsäljare som heter Platinumcars, har åkt förbi ibland och bilarna ser helt klart mycket fina ut, någon som vet något om denna handlare? Länk |
|
|
Han har hållit på ett tag. Hade först sin bilhandel från parkeringen på sin villatomt. Har en hel del kontakter i Norrköping och har inte hört något negativt om bilarna som han handlar med. Det som jag vet som jag inte gillar är att bilarna i hallen används som personalens egna leksaksfordon (har sett detta personligen). De kör runt med dem på ett sätt som jag inte skulle gilla om jag var spekulant i alla fall. ------- //Lövet |
|
| andreas_lofgren - Va?!, nej det låter ju inte som som en bra idé att köra runt sådär, ja och det är ju inte bara "bilen" i sig som slits, också elektronik medmera och det är ju inte billigt då man läst i AP´s forum om allehanda fel som uppståt. | |
|
Menar du det!! Jäklar så farligt!!....Va fan, lägg av nu grabbar! Jag tror knappast att personalen tar ut en F430 eller Gallardo och bara tokgasar eller gör burn outs. Inte en chans! Jag känner killen som äger Platinumcars och jag kan intyga att han aldrig skulle riskera att sätta en bil som kostar +1 mille i nått räcke eller träd. |
|
|
Man kan ju alltid hoppas.. Vet annars att bilsäljare har en tendens att "låna" en del. En polare til mig på SAAB i V-rås tog en hallbil T&R Sälen.. Ökade inte ens miltalet i annonsen sen. //Anders |
|
|
Marin: Jag har själv personligen sett salubilarna använts på ett sätt jag aldrig skulle göra med mina egna. Det var dels en Lamborghini Gallardo och en SL 55 AMG. Just den händelse som etsat sig fast mest hände på vägen till Lindö. Lär inte vara mycket kvar av bakdäcken på den SL55an när kunden skulle hämta den... Att du känner ägaren gör tyvärr att det känns som att du har en agenda när du försöker förneka detta. Jag vet vad jag såg. Jag vet också vem ägaren är och min uppfattning kring hans sätt att göra affärer är inte helt hundra. ------- //Lövet |
|
|
Vilka sopor.. "3045 mil" (Besiktad på 5566 mil) Länk Länk |
|
|
När den såldes av KVD hade den gått 6002 mil. Servicehistorik Stämplad vid: 1695, 3133 och 4641 mil senast 2010-03-03. Länk |
|
| Pinsamt.... | |
| Nu står det iaf 6' mil på bytbil. De måste vara flitiga besökare på AP. | |
|
Ja det är dom säkert, men tråden finns hr och kunder komma att läsa detta och undvika dom. Bättre att sluta fiffla det l´önar sig i slutändan. |
|
|
Hallå på er!! :) Natten mot söndag satt jag o några polare o drack lite samtidigt som vi kollade bilar på nätet! Som ni vet så börjar man drömma ganska lätt och rätt som det var så hittade jag en 335i hos xtremabilar. Skickad sms till mobil nr som fanns där o blev uppringd. (trodde aldrig det skulle hända) men men. Vi diskuterade och jag bestämde mig för att ha bilen. Grejen var den att jag var i Gbg utan bil o skulle hem till Sthlm på söndag em. Men han ordnade så jag fick bilen levererad till dörren i gbg (bokstavligen talat, han körde upp bilen på svärfars garage) vi skrev på alla papper. Finnansen skulle ordnas på måndag o jag fick en provtur o lite annat. Bilen var isamma skick som han hade beskrivit den så när som på ett repa vid höger tröskel! Bilen är sv-såld full servad. Jaja satte mig i den två timmar senare o körde skiten ur den i 55mil hem :) Om ni smarta mäniskor som sitter o förtalar ett företag så borde ni ha lite mer kött på benen än att jämnföra KVD:s text med bilannonser ;) nr1 det står i annonsen att de reserverar sig för felskrivning så glöm anmälan snacket! Nr2 KVD är rena rama skämtet på beskrivning o information gällande deras objektet!! O ni som tror att jag känner eller har med xtremabilar att göra har fel!! Jag driver ett eget företag i sthlm o har endast köpt 335:an som är på deras sida fortfarande. Med tanke på skicket servicen o bemötandet så kommer min nästa bil garanterad köpas via de! ALLA som är ute efter en bil borde själv söka upp respektive handlare o objekt för egene värdering samt uppfattning istället för att smutskasta nån på internet så att företaget tar stryck! |
|
|
3MW: Annonserar man ut skruvade bilar ska man få lida för det. Dessutom är det säljarens ansvar att kolla upp de bilar de säljer/förmedlar är schyssta samt att annonsen är korrekt skriven. Eventuella felskrivningar om miltalet i annonser är otroligt B och oprofessionellt. En sådan firma skulle jag akta mig för. Tycker det är otroligt bra att Autopower skriver om misstänkt skruvade fall eller om säljare som skriver fel i deras annonser. |
|
| Festen fortsätter och trollandet också :)!!!!!!!! | |
| Beckis: syftar du på mig eller? | |
| 3MW: Vad är din ståndpunkt egentligen? Att vi av respekt till säljarna ska hålla tyst i diskussions forumet när vi finner starkt misstänkta felaktigheter och istället kontakta säljaren privat? | |
|
3MW: Att du är nöjd med denna firma är helt ok samt att du har gjort en bra affär men du kan inte kräva att folk skall hålla tyst om dem när det kommer fram att dem är oseriösa eller säljer bilar med backade mätare eller? Linus Bil och Michell&Co säljer oxå ärliga bilar då och då samt bjuder på kaffe i sitt kök och ev. hämtar o lämnar en vid tågstation mm inte betyder det att dem är seriösa och att man inte skall hänga ut dem. Undrar hur många bilköpare har klarat sig från att bli lurade genom att läsa dessa inlägg om dessa skojare här på bla Autopower och har undvikit att göra affärer med dessa skumma typer tack vare att folk delar med sig sina upplevelser från olika bilfirmor. BMW M-POWER |
|
|
60000:- i prispålägg är respekt!! |
|
|
@3MW: Jag syftar på Dej när jag skriver följande.. * Vad är det som säger att Din historia stämmer gällande bilköpet? * Varför hetsar Du upp dej bara för att Din ev affär var bra? * AP har smarta människor som hjälper alla med info om bilköp mm. * Smarta människor dricker inte inför ett bilköp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.