|
|
|
|---|---|
|
Snacka om att man har förstört denna 5-Serie eller? Volvo 740 "fjortisraggar" varning på den! Länk | |
|
Har du länkat till rätt bil craile? Jag ser inget konstigt med den bil du länkar till förutom priset.... BMW M-POWER |
|
|
Craile var nog "lite trött" kanske ;) ? Ser inte heller någon "fjortisraggarvarning" på den bilen.. Men ska man bli lite fundersam på den vagnen så har jag aldrig sett en -04:as femserie med nightvision, fanns det öht att köpa till då ? Mvh Janne. |
|
|
Den där sänkningen är ju helt klart "740-fjortisragg", så även taskigt filmade rutor (om det nu inte är så att bilen är så tokslut i fjädringen? Åtminstone bakändan måste ju ligga ner på genomslagsskydden?..! Om de mörka rutorna är individual från fabrik så är jag beredd ta tillbaka mitt påstående...) |
|
|
Antingen får jag göra om min senaste synundersökning eller... hur ser ni att solfilmen är dåligt gjord på den bilden? Sänkningen kan jag hålla med om att den inte passar den här bilen speciellt bra, i alla fall inte ihop med dom hjulen... hade det suttit feta 19" M6 fälgar eller andra feta original fälgar kan jag tänka mig att jag skulle tycka att den såg bättre ut. "Förstört" tycker iaf jag är lite starkt uttryck på denna bil även om jag är original freak själv... finns många som är sju resor värre... |
|
|
Jag gillar inte bott sänkta bilar! Att sänka en bil så här mycket är att förstöra den. Dels så ser det bara löjligt ut och "fjortis". Ser ju inte proportionerligt ut runt skärmarna och hjulen när det blir så lågt. Sen så håller oftast inte bilarna för det heller. Leder , bustningar och stag slits något grymt om man sänker så här mycket! Luktar kapade fjädrar här! Ska man sänka en bil så ska man sänka mindre ibak än ifram och inte så extremt mycket. Tycker att den sänkningen som är från fabrik med M-Paketet är precis lagom! |
|
|
Bilen har väl sjunkit ihop efter 28.000 mil. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Den har ju luftfjädring bak, så den kan inte sjunka ihop, trots 28 000 (eller 48 000?) mil, under förutsättning att det inte är något fel. Eller att man lurat eller kalibrerat om fjädringen och förstört bilen med en "740-fjortsiragg-sänkning". Inte nog med att det verkligen ser "fjortis" ut, man har även utan minsta tvekan förstört bilens köregenskaper. Päran; jag har inte sagt att jag kan se att solfilmen är dåligt gjord. Men på bilden ser det ut som att det finns åtminston3 olika toner på rutorna. För mig är det alltid så att kvalitetsintrycket på en E61 sänks om rutorna är tonade i efterhand, särskilt om det är olika ton på olika rutor. Jag tycker det ser förskräckligt ut. (Individual/fabrikstonat är dock en annan sak.) Sedan kan jag ha en viss förståelse om en vuxen bilägare av praktiska skäl, t ex hund, är tvingad att ha tonade rutor. Men jag har ingen förståelse för att någon utan hund men med bakvänd keps har fultonat rutorna... |
|
|
Nightvision fanns inte på MY -04. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Jag gillar verkligen original, men tycker fortfarande att "Förstört" är lite starkt uttryckt på just denna bil, en halv dags ingrepp att fixa fjädringen (så är den ok igen enligt de flesta?) Ang. solfilmens användningsområde, är det nästan nu så jag undrar om jag som (förhoppningsvis kan räknas som vuxen trots att jag begagnar mina favoritkepsar på lediga stunder från kontoret) 2-småbarns förälder kanske måste fundera om jag kan bruka mina solarplexus rutor under sommarmånaderna på E39an? Sett flertal nyare BMW som dom satt vinkelslipen i och breddat skärmar, måsvinge dörrar, monterat scoop, M-roadster eller M3/M5-gälar, spoilers etc. etc. De bilarna är mer eller mindre "förstörda" i mina ögon... Det här är t.ex. en bil jag tycker förtjänar att kallas just förstörd: Länk Här har ni en M-Sport E60 som är bara fabriks-sänkt ... Länk ... är ganska säker på det för den är min, i alla fall minst ett par dagar till ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.