AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.515

Bra webshop med M3 e46 godis? Short Shift, Titan avgas, tips någon?

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
En bekant har köpt sig en m3 e46 Competition Package och är nu på jakt efter bl.a shortshift och avgassystem. Har ni nått bra tips på ställen som säljer sånt? Både i europa och USA. Ös gärna på med tips på bra shortshift och titan avgassystem typ Acropovic, Grumme-M eller liknande.

Tack på förhand!

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Schmiedmann.se är ju grymt bra och de har ett stort sortiment samt även originalprodukter.

E-bay har ju oxå en hel del godis till bla. M3 E46. Men där finns ju en hel del billiga kopior som inte håller måttet. Man får gå lite på känsla och kanske oxå även det gamla fina ordspråket... "man får vad man betalar för".
Jag har varit mycket nöjd med de produkter som jag köpt där.

Mvh Jimmy

Inom kort kommer mycket M3 E46 godis att säljas, OEM CSL delar, Titan avgassystem, Chassi mm.
Håll utkik..
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jimmyboy: Jo Schmiedmann säljer ju iaf. shortshift. Men det är inga märken jag känner till, är dom bra eller får man vad man betalar för?

Maxey: Intressant! Du får jätte gärna skicka ett PM till mig med vad det är för prylar som ska säljas ut :)

Jag har beställt en original CSL-lucka genom Schmiedmann, och så som procesessen sköts hittils kan jag starkt rekommendera dem!
UUC Shortshift är väl bland de bättre ShortShift kitten, man bör köpa till "DSSR" (Double Shear Selector Rod). Jag har köpt ett sådant kit till min M5 E34, fin finish på grejerna, dock så har bussningarna till "carriern" mycket slapp passform vilket känns konstigt då allt annat har mycket tight passform (jag har köpt en helt ny carrier hos BMW!). Det finns några saker att se upp med när det gäller UUC...Deras sk "kundsupport" är under all kritik. Jag fick fel "DSSR" levererad (fick nr 237 iställer för 198, siffrorna anger längden i mm...), det tog de över 2 mån att få tummen ur röven. Mitt krav till de var att skicka rätt DSSR per omgående inkl "rätt" bussningskit då min mek som gjorde ett monteringsförsök sade att bussningarna till "carrieren" var inte de rätta, glappare än original...Jag skickade en liten film till UUC där man ser hur glapp passformen är tillsammans med en enkel fråga om det verkligen vara så här med tanke på att allt annat har supertight passform, än idag 2 mån senare inget svar, med andra ord de skiter i det... Med detta som bakgrund är mitt råd att man skall vara på sin vakt när man beställer från UUC i USA, förvänta er ingen support o håll tummarna att de plockar rätt prylar...Priset är rätt högt, o det blir inte billigare med frakt, tull & moms, räkna med kring 4000kr inkl "allt". Jag har i dagsläget ännu inte monterat kitet men kommer göra de till våren, beträffande den glappa bussningen blir det antingen en ny originalbussning eller att jag låter en mekanisk verkstad svarva nya bussningar med den korrekta tighta passformen...Mig veterligen har UUC ingen ÅF/dist inom EU.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Stort tack för infon Dawwe, mer sånt!

Vad har ni att säga om avgassystem då? Vad finns det att välja på i Titan?

Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Ja Grumme eller Gruppe-M som märket heter är Japansk kvalit'et, och har fina titan system samt rostfria, dock vet jag ej om någon tar in dessa i swe?

BMW CS #07491
Dixis
Varför måste det vara i just titan? Supersprint och Eisenmann har fina ljuddämpare i rostfritt annars. Om du kommer ihåg så körde jag på björkvik i somras med supersprint race (imola röd M3).
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Okej ja din bil kommer jag ihåg men tror aldrig jag hörde motorljudet :) Jag har också ett rostfritt Supersprint system på min 335 och tycker det låter aldeles lagom mycke, men han hade hört en m3 e46 med titan system och blivit helt såld på ljudet helt enkelt :)

sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
Tips:

Att tänka på när man kikar på titansystem är att det inte ska vara svetsat då titaniumsvetsar har en tendens att spricka=börja läcka vid kraftiga temperatursvägningar. Flera avgastillverkare har kommenterat detta.

ex
Länk

tydligen så är titanium bra om man är ute efter extrem vikt(duh) och har råd att byta efter några varv..

nevertheless, ballare blir det nog inte. :)
Rollerz
Igentligen ger titan inte ljudet, utan det mesta är dämpmaterialet samt utformningen som ger ljudet. Supersprint tex är TUV godkända o måste därför hålla sig innom decibel o bullernormer, vilket inte titansystemen gör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.