|
|
|
|---|---|
|
Kanske svårt att svara på men vilka reparationer/slitdelsbyten brukar generellt vara aktuella för en 525 Touring E39 (-03a) när den gått 12500 mil? | |
|
Vid 12500 borde det inte vara något att byta men stötdämpare börjar bli trötta. Även bromsskivor brukar det bli dags för framåt 13000 mil beroende på körsätt. E39 är en stor och tung bil. Annars är det ju förebyggande service som vattenpump, remmar bl.a. Nu när det är vinter är det hög tid att byta till isolerad vevhusventilation då detta inte är standardmonterat. Risk för problem om det fryser. Delarna kostar en bit över 1000 kr om man byter själv. Finns mycket läsning om det på forumet om du söker. |
|
|
Tack för svaret! Har läst om vevhusventilationen, har jag förstått rätt att det bara blir problem när man gör korta resor där motorn inte hinner bli varm? Är det ett måste att byta den? |
|
|
Hej Länk antar att du kikat på denna. Om det hade varit min bil hade jag låtit byta följande mest i förebyggande syfte, innan 15k mil. Bakaxelolja, växellådsolja samt kylarvätska. Fram och bakvagn, bussningar, leder och stag kan börja torka i gummit och knirka så smått, t ex då man åker över fartgupp och på dåligt underlag. Med 3-4 kkr i budget per hjulaxel klarar man sig väl där. Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
|
Jepp, har kikat där. Nån som vet ang vevhusventilationen? Vet att det finns många trådar om det. Har läst men måste missat detta om det står där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.