|
|
|
|---|---|
|
Behöver lite vägledning inför morgondagens mekarkväll, har sökt men hittar ingen direkt info. Jag ska byta min bromsservo pga att det gått in vatten i min gamla som fryser för jämnan. Hur gör jag enklast/bäst med luftningen därefter? Eftersom jag plockar bort huvudcylindern och slår på ny olja därefter känns det smått dumt att lufta vid hjulen på sedvanligt vis, eftersom jag då måste trycka luften genom hela bromssystemet? Kan man lufta på andra hållet dvs upp till behållaren? Tacksam för svar! | |
|
Tryck in olja via luftnipplarna vid varje ok så behöver du inte trycka luften genom hela systemet. Antingen köper man rätt verktyg eller så köper man en oljekanna och en slangstump som passar på kannan och luftnipplarna. |
|
|
Behöver du verkligen byta bromsservo? Räcker det inte med att se till att få i ny vätska i hela systemet? |
|
|
Alltså, eftersom dräneringshålen i baljan där servon sitter vart vattenfyllt i somras kom det in vatten in i själva servon, inte in i själva vätskesystemet. Det vattnet har jag kommit fram till är omöjligt att få ut, det räcker med lite kondens så fryser hela servon ihop och du kommer inte nånstans. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
När bytte du alla bromsvätska förra gången ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Den byttes för ca 1½ år sedan i samband med en service vad jag kan urskilja ur boken, jag har inte haft bilen mer än ½ år. | |
|
Har du halvslitna belägg runtom så räcker det att trycka in alla kolvarna. Har själv provat och det blev bra. mvh stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.