AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
826

Klima-automatik E61 2005, fläkten når inte max

an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Hej,

jag har den utökade klimaautomatiken i min bil och den har konstigheter för sig. Imorse då jag åkte till jobbet använde jag AUTO knappen och märkte att kupefläkten blåste med konstigt låg hastighet då den skulle värma upp kupen.
Jag provade att manuellt vrida upp fläkthastigheten utan framgång. Den gick ungefär till halva max hastigheten, efter det ökade inte lufttillförseln även om man vred på max.

Då jag åkte hem från jobbet var det samma sak. Plötsligt efter att jag åkt ca 15 km så började fläkten blåsa på full hastighet i autoläget, utan att jag rörde nåt alls. Även den manuella justeringen fungerade.

Jag har haft detta problem av och till de senaste veckorna. "Maximal kylningsknappen" har heller inte fungerat, men nu började den fungera igen ikväll.

Är det någon som har varit med om nåt liknande, och vad kan det bero på?

Mvh,
Andreas
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Ditt batteri börjar kanske bli dåligt, då ransonerar IBS:en strömmen. Verkar rimligt att fläkten drar på efter ett tag när batteriet laddats upp.
Detta problem har diskuterats tidigare och du kan säkert söka upp de trådarna.
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Tack för svaret. Tycker att jag inte hittat nåt angående fläktproblemet men jag får tydligen kolla vidare!

Mvh,
Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.