|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
| Ja dom där kommer lysa upp på tok för mycket tror jag! | |
|
Ok, tack...men vilka ska man ha då för att dom ska lysa lagom? Kenth |
|
|
Skulle nog satsa på något med tre dioder. Själv har jag sex och tycker de är lite för starkt. Länk |
|
| Jag har köpt sånna som man ersätter hela insatsen men har dock helt sonika lackat över så det bara är tre dioder kvar som kan lysa! Visst det är ingen optimal lösning å jag letar konstant efter med "originallika" lampor men styrkan som var utan min åtgärd var förskräcklig!! Det bländade tom om man tittade mot nummerplåten! | |
|
Jag köpte dessa lampor ifrån diodhuset. Länk Dessa har enbart tre dioder och lyser helt lagom tycker jag. Har fungerat utan problem i två månader. Man får böja lite på blecken för att få lite mer tryck på lampan, annars snurrar de med tiden pga vikten på kylflänsen. |
|
|
Vad säger ni om dessa, med 2 led. Borde lysa som originalet? Länk _ __ _ _ mvh vinyl |
|
| Kan vara värt att testa.... | |
|
Jag köpte först dessa Länk men det var alldeles för starka och lyser upp hela bakpartiet på bilen samt ner på marken. Helt klart olagliga som jag ser det. Sedan köpte jag dessa Länk och blev grymt nöjd. De lyser med perfekt styrka och larmar inte för trasig lampa. Rekommenderas för er som vill ha samma styrka som original fast då vitt sken. Mvh Jimmy |
|
| Jimmyboy: Tack för tipset. Beställde de du tipsade om.. | |
|
Hej på er. Någon som har testad dessa? Länk Är som de flesta här ute efter så "orginal-look" som möjligt. Det står att man måste byta kontakterna finns det något bra sätt att göra detta utan att kapa kablarna? Går det t ex att köpa honor från bmw och göra en adapter? Mvh// |
|
|
Daddycool: Jag rekommenderar dessa... Länk . Inga felmeddelande, inget kladd med nytt kablage eller att man byte själva hållaren som sedan oftast har sämre passform än originalet. Kostnaden är ju dessutom nästan försumbar. Ljusmässigt är det så likt originalljuset du kommer tycker jag fast då med ett vitare ljus naturligtvis. |
|
|
Tack för tipset Jimmyboy. Tänkte de jag länkade till skulle passa bra då det står att det är BMW orginal. |
|
| Passar dom Länk min bil 520D E61 -07 | |
| Ja dom passar. | |
| Tack Diesel Anders. Nu är det beställt. | |
|
Hej igen. Eftersom skyltbelysnigen slutade funka på höger sida så tog jag ner lamphållaren. När jag drog ut lamphållaren så trillade själva lampan i bagageluckan, allså den satt inte ens fast. Det hade ärgat i lamphållaren så mycket att det var helt blå/grönt. Nu ligger lampan i bagageluckan med oljud som följd.. Har någon upptäckt att det ärgat där vid byte av skyltbelysnig? Kan man få sånt här på garanti? Det kan ju sluta med elfel i längden. Hur f.. ska jag få ut lampan? |
|
|
bbeka: Du kan byta hela insatsen, tror inte den är så dyr så får du en som inte är ärgad. Såg att min ena hade blivit bytt. För övrigt har min högra lagt av nu, de höll i 6 månader, får anses som godkänt. |
|
| Finns på bildelsbasen, beg. | |
| Vinyl: Vad kostar en sån där? Jag har för mig att bmw inte var så dyra på nya, och med tanke på att de ärgar så hade inte jag chansat på en begagnad. | |
|
huntelaar: Ligger på allt från 25:- till 200:- men frakten är ett skämt när man ska beställa saker från bildelsbasen. Sist jag fråga på BMW kostade en insats 100:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.