|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Sitter o letar febrilt efter en bil, men blir inte riktigt klok! När man hittat den som man är säker på att man vill ha så hittar man såklart en annan bättre! Bilen får kosta kring 20k lappen, 5k+- ungefär! Egenskaper jag söker hos bilen: Relativt billig i försäkring Pigg, rapp bil Vara otroligt skön i kurvor efter säkningsats Se någerlunda snygg ut Okej bränsle förbrukning, kring liter/milen De bilar jag funderat på är, Bmw 325/328, 325an ligger något billigare. Alternativt 320 med 325 motorn. Bmw 525/535, men kanske dyra att köra? Ja kom med tips, gärna inte sämre acc än en 325, klart hundradelar hit o ditt spelar ingen roll! Mvh | |
| Med din kravställning borde du leta efter 323 ti :-) Ångrar fortfarande att jag sålde min..... | |
|
ursäkta min okunskap med vad styr ti för? Och vad är dess förutsättningar för att trimmas? |
|
|
Mattias...du bör leta efter en turbomatad bil om du vill trimma, då är du utanför BMW regionen. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
323 ti är en compakt med sexa på 170 pollar. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Herr.Bayer Jo, jag är mycket väl medveten om detta, men bmw är det jag fastnat för, tycker mig inte finna någon lika skön bil fast med turbo, säg en med samma pris?? Väghållning, körglädje osv... Är inte ute efter några 500HK MED VÄRLDENS STÖRSTA TURBO :p Vill bara ha en bruks bil som är rolig i kurvorna och ganska rapp! Tänkt som trim, typ chippa, avgassystem ungefär, möjligtvis porta, plana, stakar i en väldigt lång framtid! Mer åsikter varför en 325 är sämre bättre än 535 eller om jag missat någon bil? Verkar vara svårt att hitta en 323ti i rimligt pris?? |
|
| en 323ti kostar ju nästan det dubbla om man ska ha en i fint skick.. skulle nog satsa på en 320 e36 alternativt 325 | |
|
Vet inte med 320 riktigt, tycker den är för "slö" Vill ha lite mer klipp än det! Kör för tillfället en saab 9-3 2T och om man jämför dom mot varandra så dom väldigt lika Länk vill att det ska gå lite bättre än så! Men vilken tror ni är trevligaste i kurvor, en 525/535 eller en 325a coupe/sedan? Coupe är ju helt klart snyggare men skiljer dom sig mot varandra på en kurvig väg? |
|
| 3-serien är ju helt klart roligare på kurvig väg.. en 3-serie är mer sport och en 5-serie mer komfort om man jämför dem mot varandra... dessutom så väger ju en 3-serie mycket mindre.. | |
|
Okej, 5-serien går bort med andra ord! :) Hur svårt är det att få igenom en 320 med 325 motor genom bes? Ett lite billigare men fortfarande bra alternativ kanske? Eller är det bättre att lägga till dom där extra lapparna för en 325a? |
|
| har man råd så är ju klart en 325, 323 eller 328 bästa alternativet.. dock så är ju de fyrcylindriga modellerna billigare både vid inköp och äganade.. jag skulle nog satsa på en 318ti compact eller 318is coupe.. båda med låg vikt , väldigt bra väghållning samt 140hk på det vilket bör räcka.. effekt är ju inte allt och det kommer du märka när du provkör om du redan inte gjort det. | |
| om du har runt 50 000 så ska du leta efter en 323ti jag har en är super nöjd, går att åka jävligt billigt försäkringen är inte en pungspark varje månad samt så kan du åka brett på vintern och ha typ samma prestanda som en 325/328 | |
| har du tur så får du en 540 (e34) för runt 25k. Sålde min 540 för 25k förra året och det var absoliut inget fel på den, förutom att lacken var dålig. Den är bekväm, stabilt i kurvorna, gott om vridmoment och drar litern vid blandad körning. Sen med sportläge i och stampar gaspedalen i botten så går dom som ett skott!! hänger med M5 e34 på 315hk! Försökring... ja, det beror på hur gammal du är o var du bor. Räcker ju med en halvförsäkring =) | |
|
Om du inte redan har köpt bil så vill jag tipsa om BMW E30. Roligare bilar för en billig peng är nog svårt att hitta. 325:an med en väghållningssats blir som en liten gocart =) En trevlig motor med 170 hk räcker gott till den lilla bilen! Även 318 (gärna en is) är pigg och rolig, samma där, räcker gott med en väghållningssats för att göra bilen lite roligare. Dessutom är den billigare i drift och försäkring. Lycka till! =) |
|
|
Några manuella bilar jag hittade rent spontant. Jag antar att automat går bort? En del är väl lite långt borta men ger kanske en fingervisning om inte annat. Hittade bl.a. en 535 -97 för 26 tkr i dina trakter, Kungsholmen. ;-) Den skulle jag nog ha tittat på, om inte annat så bara för att se den. Säkert prutmån också... Länk 325 -93, 191 hkr, 17tkr, pengar över till utsmyckning efter eget val. Länk 325 -91, 191 hkr, 19 tkr med 17" sommarhjulen, 16 tkr utan. Länk 525 -90, 191 hkr, 17,5 tkr, hyfsat snygg från början om nu det är lite viktigt. Länk 535 -97,V8 235 hkr, 26 tkr, problem men kupévärmen men går inte varm i motorn. Finns i dina trakter! Länk 535 -91, V8 210 hkr, 15tkr, mer pengar över till utsmyckning. Notera att 5-serien är runt 100 kg tyngre än 3-serien, och 3-serien känns i grunden sportigare. Fast det är väl inte så osportigt med V8 iofs... ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Den Bmw med överlägset mest körglädje för 20tkr är utan tvekan en Bmw 325 E30 finns inget i den prisklassen som kommer i närheten av lika rolig. Sen hurvida man tycker dom är snygg eller inte är ju en smaksak. 5 serie i all ära men dom är tung,tråkig och du får inte alls någon fartupplevelse i dom om du inte väljer 540 eller M5 men dom kostar mer att äga och att köra. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
| Kanske en passande E36 325 Länk | |
|
Måste säga att E36 328:an som vi har är alltid lika kul att köra:) Satsa på något sådant. MVH P |
|
|
Jo E36 328 är en trevlig bil att köra håller med men jag tror inte man får en sån för 20lappen +-5. Iaf inte om man vill ha en i bra skick som är välskött. Får mest gamla sönderkörda häckar under 30 tusen. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
e30 piskar e36 compact och ännu lättare e36 i körglädje. men att hitta en fin för de pengarna tar en stund. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Har du hittat nån bil än? Om inte kan jag tipsa om denna Länk Galet mycke bil för pengarna! Har dessutom all den rätta utrustningen enligt mig, lite över din budget iof men jag tror du har igen dom tusenlapparna i slutändan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.