|
|
|
|---|---|
Terry N |
Hej Längtar tillbaka till BMW, och har lite funderingar kring denna, se länk. Hur är facelift 523 motorn 190 hk, är den ett ok val jmf med 525 218 hk? bilen har m-sport enl annons, men den har ingen M vxlknopp? Länk |
|
Märkligt att det är facelift (LCI) när den är i trafik maj -07. Sikta hellre på en med 3.0 motorn. Priset är också för högt!! "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
| tillverkad kanske april då faceliften kom väl på 5 serien | |
| Första faceliftade bilarna tillverkades i slutet av mars 2007. Jag minns att det på ett engelskt forum diskuterades att en del hade fått sina bilar med M-paket och "vanlig" växelspaksknopp. BMW hade väl brist på M-knoppar och kanske bara slängde på den vanliga för att kunna leverera bilen. | |
Terry N |
ok, tack för snabbt svar som vanligt på detta suveräna forum, jag spanar vidare kanske leta 3 liters ändå, och vill ha m-knoppen såklart! |
| Jag hade tidigare en 523:a -08. Kör en hel del långturer med familjen och upplevde framförallt att vridmomentet är för klent till en så tung bil. Vidare blev den ganska törstig då man konstant fick varva ur för att något skulle hända! Välj hellre en 525 eller 530 om du vill ha en bensinare. | |
|
525 och 523 är ju samma motor, men skiljer en del i hästkrafter. Jag har bara 177 i min e60 och skulle gärna vilja upgradera den till samma som 525, men ingen vet tydligen hur det skall gå till. BMW CS #5206 |
|
|
Nej, det är en 2,5 liters i 523:an men 3 liters i 525:an från och med faceliften. Blir svårt att uppgradera :-) |
|
|
Ja 523 är något lite för klen. Kräver att man får pressa mera vilket ger en högre förbrukning. Då skulle jag hellre ha en 520 170hk 4-cyl om man vill ha snålare 5-Serie. 525 eller 530 rekommenderas som tidigare har sagt. |
|
| Finns det någon 5 serie manuell runt 2007/2008 med m-sport paket som har en m växelspak? Har googlat lite men inte hittat något rörande detta. | |
| Facelift, 07B, kom i mars-produktionen 2007. | |
|
Fortfarande ingen som vet varför det inte ingick i m-paketet? Är det stor skillnad på växelspaken som sitter i en manuell LCI och den m-växelspaken som går att köpa separat? Är det värt ett byte? |
|
|
Varför inte kolla hos någon handlare ang skillnaden knopp o knopp. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
RE: Min är innan facelift. BMW CS #5206 |
|
| Karlhilding: Det verkar inte finnas några som sålts med m-sport vxlspak om de inte gjort ett extra tillval utöver m-sport paketet. Kommer förmodligen bli svårt att hitta hos en handlare... | |
Roffa1 |
Men herre-gud KÖP en ny M-knopp om den fattas. Har aldrig tidigare hört någon välja bil efter vilken vxl-spaksknopp som sitter monterad:-/ |
|
Sätt ut en annons på powerbörsen: M-växelspaksknopp köpes, gärna utrustad med medföljande 525 eller 530. :) |
|
Roffa1 |
Haaahaaaa..;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.