|
|
|
|---|---|
|
En månad fick jag ha bilen hel innan jag blev påkörd, igen. Att motparten är vållande är det ingen fråga om då jag stod still och väntade på passerande vid övergångsställe. Problemet är att gubben smiter innan jag har möjlighet att ta hans nummer (Ni som kört kring Korsvägen i Göteborg kvart i fem en vardagseftermiddag vet hur det brukar se ut) Att stanna och leta vittnen var fruktlöst då han snuddade vänster bak (exakt samma ställe som förra gången jag blev påkörd) och för de omkring lär det sett ut som ett vanligt filbyte. Jag kände det dock och vänder mig om och får ögonkontakt med en gubbe i 50-årsåldern som sitter i en gammal Audi 100. Jag kollar mig omkring för att se om det är säkert att kliva ut och "göra upp" men innan jag ens hinner få av mig säkerhetsbältet så ser jag hur han gasar iväg mot Scandinavium. Med tanke på trafik och rådande väder så är det lögn i helvete att varken se nummerplåt eller starta och köra efter. Eftersom polisen inte vill göra anmälningar gällande trafikbrott via nätet så fick jag snällt vänta tills i morse då jag ringer och anmäler smitningen. Jag pratar sen med mitt försäkringsbolag och efter mycket om och men så är det min självrisk på 6000:- som gäller (+1000 för hyrbil enligt erfarenhet) Läser lite här på autopower om liknande händelser och hittar då TFF (Trafikförsäkringsföreningen), men efter ett kort samtal förstår jag att det är garanterat avslag då jag inte har något vittne. Har ringt runt lite bland lackerarna här i stan men har ännu inte fått någon konkret offert, kommer troligtvis hamna på samma kostnad som min självrisk. Spontant så känns det som att jag ska försöka fixa allt på egen hand då "systemet" uppenbarligen inte har något intresse av att lösa det för mig, trots att jag inte har gjort något fel. Just nu lutar det åt att fixa skadan sen sälja bilen och köpa en lägenhet inne i stan istället. Jag orkar verkligen inte lägga ut ännu mer pengar för att folk inte har vett nog att ta sitt ansvar. Några tips på vad jag kan göra för att slippa kasta 7000:- i sjön? | |
| Kan man inte anmäla parkeringsskada? | |
|
Vad hjälper det? Förutom att det är ett bedrägeri så är det samma självrisk. ------- //Lövet |
|
|
Gud vad hemsk, lider med dig, detta samhälle håller på att gå nerför.... |
|
|
Så fruktansvärt tråkigt, har själv fått en djup "sabotagerepa" från någon avundsjuk jävel mitt uppe på bagageluckan på F10´n. |
|
|
Han är en gubbe och kör en rutten bil. Gubbjäveln som troligtvis är halvtblind kanske inte märkte att han touchat din stötfångare. 6000kr i självrisk är ju helt sjukt. Du kan säkert få det fixat för mindre än det privat. Och vad gäller gubben Karma is a bitch. Han fär väl sin "pärla" stulen snart och han har väl säkert bara trafikförsäkring för att spara pengar, Hoho vilken julklapp. |
|
|
Hej! Detta kanske inte är till någon tröst, men jag har kört BMW och bott i Göteborgs innerstad i sex år och kan numera aldrig tänka mig en försäkring där självrisken är hög. Just nu har jag BMW Original Försäkringar med nåt som heter Stor Bilextra där självrisken endast är 1000 kr vid skadegörelse. Motsvarande självriskeliminerangar finns säkert hos andra bolag också. I mitt fall kostade detta tillägget ca 50 kr extra i månaden. Jag har senaste åren utnyttjat denna tre gånger pga påbackning (smitning), skadegörelse (någon som hoppat på huven) samt ett stort dörruppslag! Lönar sig att betala ett par kronor extra i försökring tycker jag när man rör sig i särskilt utsatta områden som våra "storstäder" Mvh Tomas |
|
mkk230 |
Janih vad tråkigt med avundsjuka svin.. min polare fick en lång repa på förardörren.. Man jag skulle hellre repa min egen bil än en annan idiot gör det. |
| Vart bor du? | |
| Lider med dig... Själv råkat ut för smitare tre ggr de två senaste åren. | |
|
Har nu fått offerter från BMW och två fristående lackerare. Billigast är Peugeot Skadecenter i Tagene med 4800kr + moms, dyrast att lämna in på BMW 5500kr + moms. Spontant så skulle jag säga att prissättningen är oroväckande jämn. Jag har gjort som så att jag lämnar in bilen i mars när jag är bortrest en vecka, det innebär att jag får betala självrisken på 6000kr, men med tanke på att jag inte behöver hyrbil så får jag 200kr ersättning per dag. Senast så var den inlämnad 7 dagar, så då kan jag dra av 1400kr Det innebär att kalaset kommer gå på 4600kr, pengar som skulle ha gått till en ny TV (25% rabatt för prylar över 1500kr på Media Markt under mellandagarna) |
|
|
Om du bara har liten skrap skada så kanske Spotrepaircenter i GBG kan hjälpa dej. Länk Jag har anlitat dom en gång då jag skrap skadat en kåpa på motorcykeln. Bra resultat och billigare än självrisken. |
|
|
Du har väl själv valt att ha 6000 kr i sjrisk.. Hade jag varit dig hade jag gasat ifatt den där jävel och tvingat fram alla hästar i motorn.... tagit regnr och försökt fått honom att stanna.. Ush vad jävla förbannad man blir!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.