|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Folke: Mycket intressant! Då är jag nog inne på helt rätt spår. Dvs beställs ny zebrastrip från pixelfix.net, han lär ha grundliga instruktioner men precis som du är inne på så är det en lite känslig/riskabel operation. Sett i trådar på google att det förekommer misslyckanden även om majoriteten verkar nöjda. Enligt mina länkar ovan ska man tex borra bort några plastplugg som skyddar skruvarna, det är ju inte så 'kul'. Däremot behöver man ej röra visarna. |
|
|
Hej! Jag kan rekommendera Digasoft för att ha fixat min BMW till ett gott pris och dessutom med kvalitet (har aldrig haft problem med den längre, 3 år sedan jag fixade den). Det går väldigt fort för den som bor i Göteborgstrakten för då kan man bara svänga in och få den reparerad, men ägaren sa också att man kunde skicka in den vi Posten om man bodde någon annanstans i Sverige. Jag rekommenderar att INTE försöka reparera den utan professionell hjälp eftersom jag gjorde försökte reparera den själv och det funkade, men bara i drygt en vecka. |
|
|
Alltså man blir ju fan förbannad över att se alla som skriver sånna sjukliga överpriser i tråden! det är enligt mig fan inte värt att ens betala 1000 spänn för att fixa pixel felen! ingen borde betala så mycke för ett så enkelt jobb! säger bara våga ta tag i det själva det finns en super fin guide någonstans på forrumet för 5serie |
|
|
Filthee: Du har testat att ta isär instrumentclustret och fixat överföringen mellan kort och display? Man får nog räkna med 1-2 timmars jobb även som proffs, för det kompletta arbetet. Hur bedömer du att timdebiteringen är hos ett företag i elektronikbranchen idag? Eller hos en märkesverkstad för bilreparationer? Jag kan hålla med att man kan ha roligare för ett par tusenlappar men när kommer man under detta för en reparation hos t.ex en bilverkstad? FP |
|
|
jo det har jag gjort efter en guide här på AP klart det inte var helt jätte enkelt men rekommenderar i alla fall andra att göra detta och absolut inte betala hutlösa pengar för att få detta fixat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.