|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Frakten var lika för alla, om det kostade 12 eller 400 att skicka prylarna hade ingen betydelse!!! Alpina B8 Länk |
|
|
Okey,nu är problemet löst vi skulle byta kamaxel givaren hos Riku efter att rev halva motorn kontaterade vi att lite pinsamt nog att jag hade glömt att sätta tillbaks den,så nu går bilen som en dröm igen... Så nu har jag en kamgivare liggandes hemma för den som behöver en. Gud Jul på er |
|
| catch me lägg ut den på börsen, verkar vara många som får bekymmer med dom. | |
|
Ja kommer att göra det snart.. mvh |
|
|
Jag börjar tröttna på min bil så småning om.. Nu imorse när jag starta bilen starta den på engång inga konstigheter men vanliga fall brukar tomgången ligga på typ 1000/1200 varv vid kallstart sen efter ett par minuter sjunker den till normala meen idag så låg den jämt på typ 750/800varv alltså som om den var varm startad..vad är felet nu då? Samt att igår efter jobbet när jag skulle köra ut från garaget körde jag uppför backe då kände jag typ en halv sekund att bilen hacka ungefär som att den inte får bränsle..Några tips snälla!!! |
|
| Vilken av bilarna är det? | |
| E39 520ia kanske borde nämna det | |
|
Tja! Kollat ev felkoder? Är stiften ok? Soppa filter? Hade du mycket eller lite bränsle i tanken? Hur långt har den gått? Soppa pumparna brukar ju kunna ge upp vid ca 17000 Kan ju även vara något med tomgångsmotorn!? Hur gick den när den blev helt varm? |
|
|
Alla symptomer kom när bensn lampan lös jag tanka bilen 50L hällde i injection cleaner eller vad det nu var imorse var allt borta den var alltså okey..Bilen har rullat 17600mil.. Jag har köpt soppa filter idag ska byta den så fort jag hittar den under bilen :) Jag har även tändstift liggandes som var tänkt till 330 men det är samma tändstift även till 520 enligt bmw samt mekonomen...ska börja med byta dessa i förebyggande syfte.. Synd alltså Riku har ju sett bilen den är jätte fin men ibland vill man ju bara sälja bilen bara för att slippa dessa små fel.. |
|
| Exakt samma sak har hänt mig med nästan tom tank (lampan lös), efter att ha kört upp för en brant backe vart bilen orkeslös och tjuvstannade. Avhjälptes med reservdunk... Tror att det gick i ungefär 55lit när jag tankade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.