|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att ta bilen ner till Kroatien i vår. Har ni några bra tips på färdväg, sevärdheter i Tyskland och liknande. Är Prag eller Wien något att besöka? Skall man åka 330 eller 540? Jag VET att jag är ute i god tid........... | |
|
Det där med bilvalet måste jag tänka på faktiskt. Det är ju ganska stor skillnad i komfort mellan dom 2 bilarna. Å andra sidan är bränsle kostnaderna nästan hälften på 330an, det gör ju en del under en resa på 500-600 mil. |
|
|
Om du inte utnyttjar din 540 under en sådan resa: När ska du då göra det? Kan inte tänka mig en bättre bil för Europasemester än en 540. ------- //Lövet |
|
|
ase; Vi åkte en grym väg genom alperna. Stannade en natt i Cortina och Venedig. Jag har kvar rutten i gps:en, du kommer få den. Bra boende och sevärdigheter dessutom. Detta var den bästa rutten vi har åkt hittills . Det var vår tredje resa. Ge mig några dagar bara. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Lövet: Du har så jävla rätt! |
|
|
Snart 10 år sedan (tyvärr) jag körde bil nere i Tyskland. Då satt jag i en Citroen ZX och den enda jag tänkte vra att, här behöver man en bil med mycket pulver! 330d är väl grym också, om du inte ska ta med dig packning + sällskap. |
|
|
330 har väl pulver så det räcker till i alperna för 2 pers+packning. har försökt läsa på några tyska sidor och det verkar som att man inte får köra med 330xd -03 i flera tyska städer pga för höga utsläpp. Någon som vet något om detta? |
|
|
Enligt vad jag hittat vid en snabb sökning uppfyller 330d euro4 först från årsm. 2004, därmed får äldre en gul fin skylt. Vilka stadscentra man därmed bör undvika kan du se på Länk Jag har, utan att rekommendera att du gör det, kört genom Frankfurt samt parkerat i staden (dock sällan på en gata) ett antal gånger utan att bli straffad. Det kostar 40 euro att åka utan plakett, om samma summa gäller med en ej godkänd (gul eller röd när man bara får köra med grön) plakett vet jag ej. |
|
|
Åkte till Kroatien sommaren 2004. Vi stannade till vid Länk och övernattade. Var en häftig sevärdighet. Mvh Martin |
|
|
"Är Prag eller Wien något att besöka?" Du har aldrig varit där? Åk dit! Två helt fantastiska städer. Ta gärna vägen förbi Ljubljana på vägen dit eller hem; också en mycket vacker stad. ---- BMW CS #6212 |
|
| Måste väl nämna att ja aldrig har varit söder om Södertälje om man inte räknar flyg till kanarieöarna..................... | |
|
Vad är det här med att man inte får köra med en 330 i städer i tyskland? Den lagen har jag missat helt. Någon som kan dra den? |
|
| Länk | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej, stämmer in, kör 540, prag är underbart.. Wien är också grymt. sedan finns det massssssa kul se efter vägen.. varför inte köra över Länk , coolt väg på över 2500 meter över havet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.