|
|
|
|---|---|
|
Min BMW 750 -95 varnar för att den inte har något oljetryck.. Kan det vara en givare / oljetrycksgivaren som det är fel på?? Ett vanligt problem är att bultarna till oljepumpen har rallat lös och den har då tappat oljetrycket. Har ni några förslag på vad det annars kan bero på? Behöver hjälp! | |
|
Kolla pumpen först,men v12 har väl inte haft dom problemen? Kolla kablar mät upp givare |
|
|
Även M73 har problemet med pumpbultarna. Ta ner lilla tråget och kolla bultar och kedja. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| På min M73a hade den långa bulten och några småskruvar skramlat loss utan att oljetrycket försvann, kolla dessa men kolla även oljetrycksgivare, -kabel först! Loctite på oljepumpsbultar oh skruvar förbättrar nattsömnen avsevärt. Lycka till och berätta vad felet var!./ Safety first. | |
|
Kolla oljepumpsbultarna!: Länk Mvh |
|
|
För mig dyk problemet upp efter en rejäl motortvätt, det var givaren som spökade då. "en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.." Mvh Jocke W |
|
|
Jag tog lös luckan under oljetråget och där låg 5st bultar som rallat lös från oljepumpen.. tog loctite och skruvade fast alla igen. Var ren tur att ingen bult åkt in i kedja eller drev. Nu är iaf oljan bytt och bultarna sitter och V12:an går hur sött som helst igen. Tack för alla svar. MVH johan |
|
|
deejayjoppe: Oj, 5 bultar. Då var det nära haveri :-( Hur många mil har din bil gått? mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| slocknade lampan? | |
|
Pust! jag har ej kollat mina, kör också 750-95... Beemoholist javisst! |
|
|
Lite off-topic men vill bara skriva av mig: Var precis ute hos min M60 och skulle kolla detta. Den stora bulten hade lossnat och vänt sig i den lilla kåpan så den stod nästa emot kugghjulet och tre små skruvar låg i oljetråget. Inte haft några problem med oljetryck eller dylikt men nu ser jag att jag har haft duktig tur. :-) Loctite kommer få mig att drömma sött ikväll ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.