|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
:-) Synnerligen lustigt med tanke på att Martin E köpt sig en hyperkonservativt designad Audi..... Han är bara ute efter att trolla.... mvh/ Anders |
|
|
Jag har alltid uppskattat Bmw´s design, med få undantag har det ofta bjudits på speciell design som först förkastats av till och med entusiasterna men som med tiden blir omtyckt i de flesta läger. Därför känns det fel att klaga, för det jag inte tycker om är kanske just de detaljer andra tycker är vågade? Men personligen tycker jag att: -E36 och E46/E39 (före facelift); I mina ögon två riktigt snygga modeller, men att täcka de klassiska fyra strålkastarna på en Bmw med fyrkantigt glas såg förvånadsvärt bra ut men var inte ok utan en starkt kännetecken försvann. På tex. E39 LCI löstes detta med Angeleyes, en briljant lösning. Men detta skulle suttit standard på ovanstående modeller innan facelift med... -Bmw X3, det säger nästan sig självt att så mycket svart plast inte är snyggt? Och de dimljusen, och de baklyktorna som ser ut att vara stulna från något japanskt leksaksaktigt? Däremot gjorde de en bra comeback med LCI, fronten och karossen kom till sin rätt och baklyktorna är skitsnygga. Den är ett bra exempel på "Kanske inte vacker, men snygg och vågad" som jag menar Bmw ofta ritar. -Bmw Z3: Inredningen, vad tog kvalitetskänslan vägen? Skamligt med sådana material i en Bmw! -Bmw E60: Bakänden enbart, ser verkligen helt fel ut. Det ser verkligen ut som om någon försökt bygga om sin bil med ett par för stora lyktor och lite glasfiber, designen hänger inte ihop för 5 öre. Å andra sidan anser jag att Bmw X6, 5 GT med flera är helt briljanta, som sagt helt underbar blandning. Som att klä sig i en rosa Armani-kostym, man sticker verkligen ut men ingen kan påstå att man inte är välklädd. En frisk fläkt jämfört med Audi som verkar ha en gravsten som inspiration till varje modell (Bortsett från A7, även den en snygg frisk fläkt!). //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
| Har du inte hittat ett audiforum ännu martinE, dags för dej att dra vidare eller skriva dina kråkor under "Övriga bilmärken" | |
|
I särklass 5GT 600 (Den stora Isettan) E36 fyrdörrars sedan med olikfärgade kjolar 7-serien E65 o F01 X5 8-serien (största besvikelsen när man väntade på en vacker efterträdare till E24an) 2000cs front Gillade bäst när bilarna såg ut så här oo=00=oo Men visst man måste ju släppa på gamla ideal någon gång... /Krister Länk Här finns bilder på i princip alla BMWs modeller genom åren. (för er som behöver frächa upp minnet) |
|
|
BMW:s designmässiga jämmerdal kan sammanfattas: CHRIS BANGLE! Pre-Bangle gjorde BMW bilar med rena, klassiska former. Bangle-Maschochist-Werkstatt har designat bilar *"vars mischmasch av böljande linjer frammanar minnen från nedspolningen av vinterkräksjukans vämjeliga uppkast." (*Min egen åsikt om Bangle-bilar, kryddad med formgivar-ordbajs.) |
|
|
E60 pre facelift! Ser knappt ut som om det var någon från mellan östern som designat!? GT fulare hängbukssvin får man leta efter, eller hamster med ryggsäck! 1 serien fastnar aldrig riktigt för den hur jag än försöker, sedan är materialvalen plastiga i intreiören!E90 pre facelift utan M-paket med oranga baklampor och grå lack med 16" ballongdäck kan nästan göra en spyfärdig en lördagmorgon på väg hem från krogen! Usch E65 ja, man behöver inte säga mera.. Arab-sheijks-utseende, funkar där men inte här! BMW CS #07491 |
|
|
Haha. lustigt va folk tycker olika... |
|
|
Martin E: Hur förklarad att en 3-serie (E46!) från 2003 "ser gammal o passé ut" medan 3-serien från 2004 (fortfarande E46!) är "helt OK" enligt din definition? I mina ögon finns det mindre lyckade BMW modeller designmässigt, men "rätt" motor/prestanda/vägegenskaper kan ofta väga upp dessa "design-missar". Personligen tycker jag inte att det finns "premiumbilar" (Audi,BMW,MB,Porsche mfl) de senaste 15-20 åren som är "helt missyckade" design mässigt O gällande ditt nya bilval: Jag hoppas att du valde quattro iaf, för klassikern "4 rings & 5 pots" har vill till med Audi svårt att uppfylla nu för tiden, skulle isf vara om man har kvar VR5 motorn då...Tagga ner lite med din patetiska utlägg, du får givetvis tycka som du gör, men visa lite respekt/ödmjukhet mot övriga. Eller om det kommer in en hjulbent "jävel" på din praktik basunerar du då ut "Kolla på den där jäkla hjulbente, halte faaaan, hur i helsike kan man se ut så där, skulle aldrig våga visa mig ute om jag vore han!"? |
|
|
1. E36/E46 Compact 2. E83 3. E87 4. E60/E61 utan M-pkt. |
|
|
När man igentligen tänker efter gör Bmw fulsnygga bilar, man kan inte riktigt sätta fingret på om dom är fula eller snygga tror jag folk i allänhet inkl mig själv tycker. En 7 serie kan vara flott men inte snygg! En snygg bil är tex maserati quattroporte Gts eller dyl. BMW CS #07491 |
|
samke |
Genom tidernas snyggaste: e34 med v8 front och vita blinkers!! Och e65 blir bara snyggare och snyggare. Var grotesk när man såg den första gången men inte längre. |
|
Jag vet inte om jag får många på mig men instrumenteringen på tidiga e90 och även fronten, ja fronten är än värre. Lika på E46an också tycke jag när det gäller instrumenteringen, den är inte vacker. Sen det här med designmissar kan man ju tolka lite olika. Missar som rent designmässigt är fula eller som ställer till med saker rent praktiskt, ja som vatten som rinner ned i bagaget. Ja men kan tolka det på olika sätt. Men som många också sagt, e46 compakt, fy fan va ful. |
|
|
blade 82: En tidig E90, utan M-pkt. Länk Hur snygg som helst. :) Det som är grejen med E90 är att med 4 snygga fälgar och rätt färg kombination blir den snygg oavsett om det är M-pkt eller facelift. |
|
|
Jag hade grymt svårt för Z8an när den kom. Såg lite bak-vänd ut. Nu har jag vant mig vid bilen och faktiskt kommit på mig att leta efter en sån. Några katastrof bilar tycker jag inte BMW tilverkat. visst, hiva på ballongdäck och SUV fjädrar så ser det mesta fult ut, eller tysk eftermarknads styling på en E36a. |
|
| Dum tråd, alla tycker väl om bmw fina som fula? | |
| E36/E46 Compact vinner utklassningsseger i denna fulhetstävling enligt mig. ;-) | |
| Jag håller med om att e36 compact ser helt felskapt ut, men e46 compact är riktigt snygg för att vara en hatchback. | |
|
På min nya 318dT stör jag mig på den sladdriga och billiga golvmattan som inte går att fästa mot underlaget/golvet. Den glider runt och riskerar fastna under pedalerna. Dåligt på en "premiumbil". Ljudet när man stänger bakluckan är inte heller så "premium". Inget dovt stabilt BMW-ljud där inte. |
|
|
Compacten kunde BMW familjen varit utan och GT:n är bara slösseri med pengar och material när man kan få en grymt fin F10 med hyffsad motor och utrustning för samma pengar. E65 innan facelift är också lite vanskapt tyvärr...såg två stycken idag. BMW 4 Life |
|
|
Tycker GT:n är är skit snygg och ligger bland mina favvo bilar, likadant med X6. Men jag märker ju att min smak skiljer sig lite från dom flesta på detta forum då jag ägt nästan alla av bilarna som är med på ful listerna :) E36 Compact Z3 Coupe E87 E61 Jag har väldigt svårt för vissa av dom äldre BMW:arna speciellt E39, E46 om man jämför en E60 med en E39 så är ju E60/E61 så jäkla mycket snyggare. E61 växer i mina ögon varje dag, är fullkomligt kär i designen som aldrig blir tråkig. Tycker Bangle är en fantastisk designer. E39 är ganska så tam i jämförelse med ganska så tråkig design, ser väldigt plåtig ut och inte så värst spännande. E46 bakifrån ser ju nästan ut som en Mitsubishi. Undantaget Coupen och M3:an. Smaken är ju som baken :))) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.