AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
16.935

Vilka är BMWs största designmissar?

Sida 2 av 5
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ljungstrand . Det gör det på gamla Volvo osså :) ingen tröst iofs.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ingen har nämnt z3 coupe än. Cool kan möjligen tyckas men snygg är den inte!

1. z3 coupe
2. e65 prefacelift
3. 5-serie GT
4. Compact e46
5. 1-serien
So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Designmissar kan ju vara många olika saker, som vi redan sett här i tråden. Men vad det gäller fulhet så är det här min topp 5 lista:

1. 5-serie GT
2. X6
3. E46 compact
4. F10/F11 (men enbart frontens fula hängläpp)
5. F01 (även här enbart för frontens skull)

Fr.o.m faceliften på E60 har jag börjat undra hur man har tänkt när man designat fronterna (framförallt då spoilern).

Däremot så verkar jag vara ganska ensam om att, redan från allra första presentationen av E65 2002, verkligen digga den designen! Men så där är det med tycke och smak! ;)

/Thomas
Villurski
Förra X3:an, finns det någon detalj värd att minnas? Vem köpte en sån de sista fyra åren? Kändes femton år gammal för fem år sedan.
1-serien ser långsynt ut med sina stora lampor fram och hänger på mitten.

Men eftersom jag gillar E61/Bangle så kanske min röst redan är diskad?
Fattar dock inte heller amerikaljusen fram eller om de varit i Arvidsjaur med bilen. Min gillar inte -10: bakluckan orkar inte upp, tanklocket blir en isklump, det tar 20 sekunder innan man kan nyttja PDC, panoramataket låter som en dragspelsbuss och dom utfällbara speglarana fäller fram sig hela vägen. Men jag är inte bitter ;)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

LSEbeemmer, E46 compact skall det vara som är tragiskt ful.

Lite känsligt det här?
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag måste också säga 1-serien. Den är så jäkla ful...

Dessutom läste jag nånstans att 80% av ägarna inte vet vilka hjul den driver på. Det betyder ju att dom som köper dom är totalt ointresserade av bilar egentligen.
Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
Haha Näedå inte känsligt men jag blev förvånad :P och ja, compacten är riktigt ful :)
E60 - Sedanen kan vara en av historiens fulaste 4-dörrarsbilar.
E65 - Strandad val, enough said.
2000CS - Försöket till futuristisk front fullkomligt spoilerar en annars fin bil
X1 - Blä, fullkomligt värdelös design på en onödig bil.
X6 - Volvosugga deluxe
5-serie GT - Får ovanstående bilar att designmässigt framstå som valfri 60-tals-Ferrari i jämförelse, USCH!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
X1 är för mig en gåta? För vem finns den? +300' för en bil som har ett baksätet som en Fiesta.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
GT är ju klart annorlunda men känns väldigt exlusive. Såg en i veckan. Känns lyxig.

Men E60 känns inge vidare snygg. Bakpartiet är ju hemskt.
Och även 1-seren är ju miss-anpassad!

1: E60
2: 1-Serien.

E39 touring med M-Sport känns som den med snyggast linjer och snyggast helhet tycker jag.
1: E46 compact
2: E65
3: E60,E61 UTAN M-paket
4: Alla X bilar.
5: E46 Pre Facelift
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Tyckte själv att E65 såg fruktansvärd ut när den kom men i somras när jag kollade på lite annonser så började jag ändra mig och nu när jag har en själv tycker jag den ser helt okej ut. Fast faceliftad är den såklart ännu snyggare!

Annars anser jag att de största designmissarna i BMWs historia är X6, 5-serie GT, E46 compact, Z3, 1-serie sedan.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Det verkar som de flesta är överens iaf. :)
X6, 5-serie GT - Två konceptbilar som aldrig borde ha satts i produktion. Länk

1-serien - Groteska strålkastare och den välvda sidokjolen är hemsk

Alla Z3/Z4 - Överdesignade från front till akter på alla punkter

E60 - Är lite influerad av 00-modellen Länk och 2000 CS om man tittar på strålkastare, blinkers och bakparti.

00-modellen och 2000 CS - Ganska fula och har aldrig tillhört mina favoriter. Men dom är numera betraktade som klassiker, och det blir väl även E60 betraktad om 30-40 år ungefär. Men snygg nä det blir den aldrig. Bara en M5 E60 kan jag stå ut med om jag måste välja
Martin E
Det största felet var att man var för konservativa med sina modeller och vågade inte ändra sig förrän Chris Bangle kom med i bilden som vågade ta fram en estetisk snygg bil där både form och funktion gick ihop.

Alla BMW före 2004 ser gamla och passè ut och man frågar sig varför människor åker omkring i gammalt skit och tycker det är fräckt.

Värsta exemplet är sänkta E36or med M loggan i fronten Fräck bil för den som gillar att synas och höras Länk Jomenvisstserru
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Smaken är som baken... Jag tycker min 1:a är supernajs, men den kräver sitt m-paket..

E61 med m-paket tror jag nog är BMW:s mest lyckade design tillsammans med nya Z4, två modeller som fått skit tidigare i tråden.

Men nu var det ju designmissar som skulle fram och då vill jag nog ha en överlägsen segrare i E46 compacts front - i övrigt en fin bil...
Jag tror 1-serien och 5GT får dela förstaplatsen när det gäller BMW´s designmissar. E60/1 med M-paket ser jag som något av det bästa BMW har presterat genom åren. 850 har jag inte heller förstått mig på tidigare men den måste jag säga har vuxit lite i mina ögon på senare tid.
Inredningen i 5GT kan däremot inte räknas som en designmiss då den är grymt snygg och trevlig.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Helt klart 1-serien

Min bil
Länk
Citat från the one and only, Martin E: "Alla BMW före 2004 ser gamla och passè ut och man frågar sig varför människor åker omkring i gammalt skit och tycker det är fräckt."

Kan inte du bara dra till något Audi forum? ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.