|
|
|
|---|---|
|
frågan är som rubriken vad för tryck skall man ha i odubbade run n flat däck på denna bil med den dimensionen? känner att vissa dagar är det extremt halt att frugan inte vågar åka med bilen för den slingrar sig fram. | |
|
Kolla förardörrens B-stolpe. Släpp lite på det trycket som rekomenderas så slipper du ha för hårt pumpade däck. "Riktiga män kör diesel" |
|
| 2,2 fram och 2,4 bak? | |
| Om det är vad som står så ja. Det finns ju två alternativ, lätt och tunglastad. Jag brukar alltid köra på lätt lastad, det blir lite högre bensinförbrukning och lite mer däckslitage men komforten ökar och det gör även säkerheten (bättre broms och kurvtagningsförmåga). | |
|
Kan nog stämma bra. Du ser figurer på Cheffer säger, med 4 personer eller med 2...välj med 2 så har du lite mindre tryck "Riktiga män kör diesel" |
|
|
På min står inte bara två alternativ utan 4st? Med olika beteckningar fast samma dimensioner? |
|
|
måste bara säga det att f*n vad värdelösa original dubbfria Flatnrun däck är! Livsfarligt att köra BMW! |
|
|
Det är ju nånting som är galet om det är sant som du skriver att bilen slingrar sig fram när det är halt. 2,2 - 2,4 låter för lite i mina öron. Nu vet jag visserligen inte om det ska vara ett annat däckstryck på runflatdäck men på min tidigare 330 E46 så slingrade sig den vid fel däckstryck. Hade jag varit du så hade jag testat att lägga i 2,6 fram och 2,8 bak. |
|
| Tror det står 2,6 fram och 2,9 bak på min stolpe. Fick 3,0 runt om i vinterdäcken av däcksfirman och det kändes som att åka på hockeypuckar. Sänkte till 2,4 fram/2,6 bak och nu finns det lite komfort iaf, blev lite flex i däcken men inget som känns otäckt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.