|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt en ny bil där det sitter ett ipod-interface. I instruktionsboken för ipod-interfacet står det att de bla är kompatibelt med ipod classic G4 och G5. Dessa modeller har ju utgått nu och går ej att köpa. Nu kan man köpa ipod classic G6 (160 gb). Är det någon som vet om denna ipod funkar med mitt ipod interface? | |
|
Med viss reservation så säger jag att det bör fungera, i min 120 så fungerar modeller nyare än interfacet. I min e60 så fungerar alla modeller jag har provat där med. // Mvh Andreas |
|
|
I min bil funkar min iPod classic 80gig (sjätte generationen, från 2008) hyfsat. Eller rättare sagt, allt funkar förutom att jag inte får upp spellistorna. Det tror jag dock beror på att man måste ha BMWs ipodkabel (Y-kabel)Länk Min iPod Touch (64gb, fjärde generationen, från 2010) fungerar emellertid inte. Eftersom jag inte kan få fram mina spellistor blir det lite jobbigt att köra poden i bilen, så jag använder faktiskt mest antingen vanliga AUX-kabeln (3.5mm till 3.5mm) till podens hörlursuttag eller så kör jag med mitt 16 gigs USB-minne. Om det är din E61 -05 som är din nya bil så är det ju inte så konstigt att det inte står något om sjätte generationens pod, då den ju kom 2007. jag tror dock att skillnaden är väldigt liten mellan g5 och g6, men det bästa vore ju om du kan låna en pod av någon och pröva med. |
|
| ...och förstås: grattis till köpet! | |
| Har en E60 -05/-06 (tillverkad sent 05) och min iPod Nano fjärde generationen (kom -08) funkar, vet dock inte hur det är med spellistor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.